نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی منطقه آزاد تجاری در یكی از شهرهای این استان را استحقاق ذاتی و طبیعی مازندران است و بایستی با نگاه بهره برداری از فرصت به آن نگریست.

علی نجفی در نشست با روسای اتحادیه های صنفی و هیات رئیسه اتاق اصناف بابل تصریح کرد: بابل زمانی به عنوان شهر بارفروش، نقطه ثقل تجارت در شمال كشور بود و بازاریان و اصناف این شهرستان هم اكنون، سمبل و میراث دار چنین جایگاهی هستند و می توانند با بهره برداری از ظرفیت ها و امكانات موجود، آوازه بار فروش را دوباره احیا كنند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی تلاش برای جذب سرمایه گذاری و فراهم كردن زمینه ها و شرایط لازم در این باره را به عنوان یكی از اولویت های راهبردی خود، حائز اهمیت دانست و تاكید کرد: هم اکنون شهرستان بابل از حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی استقبال و حمایت می كند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تسهیل فعالیت اصناف از سوی ارگان های مختلف از قبیل دارائی، مالیات و شهرداری را مورد تاكید قرار داد و خاطرنشان کرد: در این رابطه بایستی شرایط اقتصادی كشور و تاثیر آن بر كسب و كار اصناف مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به توسعه زیر ساخت در رونق فعالیت اقتصادی در این شهرستان بایستی حائز اهمیت قرار گیرد، تصریح کرد: با توجه به عقب ماندگی طولانی در این زمینه، پیگیری برای ساماندهی و اتمام برخی از پروژه ها به ویژه كمربندی جنوبی بابل را به عنوان یكی از اولویت های مهم كاری خود قرار داده ام كه به صورت مستمر و مؤثر، نقش نظارتی خود در این رابطه اعمال می شود.

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موقعیت جغرافیائی و ترانزیتی استان مازندران و مناسبات همجواری که با كشورهای آسیای مركزی و حوزه دریای خزر وجود دارد، راه اندازی منطقه آزاد تجاری در یكی از شهرهای این استان را استحقاق ذاتی و طبیعی برشمرد و تاكید کرد: بایستی با نگاه بهره برداری از فرصت، در راستای رشد و توسعه استان و همچنین با پرهیز از اختلاف و نگاه محلی و بخشی، نسبت به تحقق موضوع مذكور اهتمام داشت.

نجفی همچنین با اشاره به مشكلات موجود در روند فعالیت كشتارگاه صنعتی بندپی غربی، توجه شایسته مسئولین شهرستان و استان، جهت پایان دادن به این مسایل و مشكلات را خواستار شد.

ایسنا