وزیر دارایی آلمان هشدار داد، پدیده ‘ترامپ’ اکنون مایه نگرانی در غرب است زیرا رهبران سیاسی، تجاری و اجتماعی اعتبار خود را از دست داده و عرصه را به پوپولیسم واگذار کرده اند.

به گزارش شبکه خبری ‘راشا تودی’، ‘ولفگانگ شوسل’ که وزنه سیاسی مهمی در برلین محسوب می شود، در مجله آلمانی ‘بیلد’ نوشت، پیروزی غیر منتظره دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطمئنا تاثیر بزرگی بر آلمان و دیگر کشورها می گذارد.
وی افزود، عوام فریبی منحصر به آمریکا و صرفا مشکل این کشور نیست. مقوله سیاسی در سایر کشورهای غرب نیز در وضعیت هشدار قرار دارد.
وی خاطر نشان کرد، برنامه های عوام فریبانه نتیجه این مساله است که نخبگان سیاسی، تجاری و اجتماعی همیشه حس مثبتی ایجاد نمی کنند. تصمیم گیری جامع در محفل این نخبگان اغلب دشوار است.
به گفته شوسل، همه باید آماده یادگیری باشیم، اگر ما در برابر چشم انداز تغییر باز عمل کنیم و از توان تفکر مجدد برخوردار باشیم، عوام فریبی در تنگنا قرار خواهد گرفت.
سران آلمان روز چهارشنبه از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به عنوان علامت هشدار برای آلمان و اروپا یاد کردند.
ترامپ در انتخابات 8 نوامبر (18آبان) ریاست جمهوری آمریکا توانست از ‘هیلاری کلینتون’ رقیب دموکرات خود پیشی گیرد و راهی کاخ سفید شود.