مدیرعامل شرکت گاز کشور گفت: شرکت ملی گازدر دولت تدبیر وامید در مازندران 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.

ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران در آیین بهره برداری از گاز 16 روستای بیرون بشم بخش مرزن آباد چالوس كه با حضور معاون وزیر نفت برگزار شد، با بیان اینكه روستاها به عنوان كانون تولید بسیار با اهمیت هستند، اظهار كرد: یكی از سیاست های اصلی دولت خدمت رسانی مناسب به مناطق محروم و نقاط دور افتاده است.

وی با اشاره به اینكه در دولت تدبیر و امید به تعداد زیادی از روستاهای مازندران خدمات زیربنایی از جمله گاز ارائه شد، گفت: در بخش جلگه ای استان هیچ روستایی بدون گاز نیست و 88.3 درصد كل روستاهای مازندران گازدار هستند.

استاندار مازندران تصریح كرد: اگر تاخیری در خدمات رسانی به برخی روستاها وجود دارد به لحاظ صعب العبور بودن است وگرنه حق همه روستاهای استان است كه خدمات مناسب ارائه شود.

فلاح با اشاره به سرمایه گذاری 300 میلیارد تومانی شركت گاز در استان تاكنون، افزود: مازندران به عنوان یكی از استانهای پیشرو در انقلاب اسلامی مطرح است و در حال حاضر نیز در دفاع از حرم پیشتاز این امر است.

وی با تاكید بر اینكه هیچ روستایی در استان نباید به دلیل قرار گرفتن در دوردست از خدمات بی بهره بماند، خاطر نشان كرد: امکانات لازم باید در این مناطق در حوزه اقتصادی به وجود آید.

استاندار مازندران با بیان اینكه در حال حاضر در این استان در راستای اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی صورت گرفته است، افزود: در دهیاری ها میزان اعتبار در طول سه سال گذشته ۴ برابر سال های قبل بوده است.

فلاح از آسفالت بیش از هزار كیلومتر از راه های روستایی خبر داد و گفت: زیرساخت های استان در زمینه های مختلف از جمله اشتغال و رفاهی باید شناسایی شود.

وی با اشاره به اینكه استان مازندران در طرح تحول سلامت تمام روستاهای خود را از این نعمت برخوردار كرده است، اظهار كرد: اعتقاد بر این است این خدمات حق روستاییان است و تاخیر در کارها به دلیل شرایط زمانی و آب و هوایی است.

استاندار مازندران اضافه كرد: در این دولت سعی شد توازن بین مرکز، شرق و غرب استان برقرار شود و امروز در غرب استان همانند گذشته خدمات خوبی داده می شود و در سال های اخیر نیز افتتاح طرح ها قابل مقایسه با گذشته نیست.

فلاح در پایان گفت: در سند توسعه گاز استان در روستاهای بالادست شاید امکان فراهم کردن گاز طبیعی نباشد و باید در برخی نقاط بسته های خاص تعریف شود تا در کوتاه مدت گاز به تمام مناطق برسد.

ایسنا