استاندار مازندران گفت: صادرات ما بیشتر محصولات باغی و کشاورزی است و روزانه بین 5تا 10کانتینر محصولات ما به روسیه و آذربایجان صادر می شود.

ربیع فلاح جلودار روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در مورد صادرات مازندران به کشورهای شمال ایران گفت: بحث مربوط به توسعه صادرات یک اقدام آنی و کوتاه مدتی نیست، وقتی کالایی صادر می کنیم باید کیفیت کالا، قیمت و رقابت آن با سایر کشورهایی که با آن کشور در ارتباط هستند سنجیده شود.
وی افزود: از سویی دیگر زیرساخت ها و قوانین و مقرراتی که بین 2 کشور در امر صادرات حاکم است باید هماهنگ باشد.
فلاح جلودار گفت: استان مازندران با چهار کشور ترکمنستان، قزاقستان ،روسیه و آذربایجان همسایه است و در این راستا بیشترین هدف همکاری ما با کشور روسیه است.
وی با اشاره به این که مازندران سه بندر تجاری و یک بندر نفتی دارد اظهار داشت: این بنادر به عنوان راه های ارتباطی ما هستند ما با کشور روسیه راه زمینی نداریم و بیشتر راه های ما راه های آبی هستند در این زمینه صادرات ما از طریق کشتی انجام می شود و برخی از صادرات ما از طریق گیلان و گلستان انجام می شود.
استاندار مازندران افزود: البته بخش قابل توجهی از محصولات ما صادر نمی شود ولی نگاه کلی این است که بتوانیم به این کشور ها صادرات داشته باشیم.
استاندار مازندران اظهار داشت: در اواخر سال 94 و در طول سال 95 هیات های زیادی از روسیه به مازندران آمدند و در خصوص محصولات، تعرفه ها و چارچوب های استاندارد گفت وگو کردیم.
فلاح جلودار ادامه داد: برای اولین بار ما به کشور روسیه لبنیات صادر کردیم، برند لبنیات کاله برندی جهانی و ملی است و در این راستا برای صادرات هزار و 500 تن لبنیات قرار داد بسته شده است.