ونگ وا/ دکتر علی محمد شاعری نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران رسانه های استان  با اشاره به تصویب تبدیل منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد به منطقه آزاد تجاری در شورای عالی مناطق آزاد کشور و طرح احتمالی آن در جلسه دولت در آینده نزدیک، این را بهترین هدیه دولت یازدهم به مردم مازندران دانست.

وی ضمن انتقاد از برخی سیاسیون و نمایندگان مجلس دیگر شهرستانهای استان که از مکان ایجاد منطقه آزاد ایراد می گیرند گفت: دوستان نباید با این نوع حرف ها حلاوت این تصمیم مهم دولت را در کان مردم تلخ کنند.

رئیس کمسیون آب منابع طبیعی و کشاورزی مجلس با اشاره به تصویب نشدن منطقه آزاد مازندران در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به استان گفت: همین جنس اختلافات و بگومگو های سیاسیون و نمایندگان مجلس دوره نهم تصمیم گیری را برای دولت مشکل کرده بود و این فرصت داشت از استان خارج می شد و مردم استان قربانی آن اختلافات شده بودند.

وی افزود برای انتخاب نقطه ای از استان بعنوان منطقه آزاد اینطور نیست که از میان نمایندگان استان رای گیری شود که کدام منطقه رای بیشتری دارد بلکه این فرایند کارشناسانه و فنی خاص خودش را می طلبد. شورای عالی مناطق آزاد شاخص های خاصی دارند که بر همین اساس کارشناسان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و استانداری پس از ماهها مطالعه وبررسی به این نتیجه رسیدند که بهترین نقطه استان برای منطقه آزاد امیر آباد است. وی البته نقش نمایندگان مجلس در تصویب نهایی مناطق آزاد بسیار مهم و اساسی دانست.

دکتر شاعری گفت: من در حضور کارشناسان در رسانه ملی منتقدان را به مناظره دعوت می کنم و بنده ثابت می کنم از همه جهات موقعیت بندر امیر آباد قابل مقایسه با دیگر نقاط استان نیست. وی افزود فرصت ها و استعدادهایی که منطقه امیر اباد دارد با تبدیل ان به منطقه آزاد تجاری نه تنها استان مازندران بلکه کل کشور می تواند از برکات آن بهره ببرد.

وی همدلی و اتحاد همه اقشار مردم و مسئولان را لازمه توسعه دانست و گفت مقام معظم رهبری هم در جلسه ای با نمایندگان به این ضرورت مهم تاکید داشتند.

نماینده شهرستانهای شرق مازندران در مجلس اشاره ای به ظرفیتها و امکانات بالقوه شرق مازندران اشاره کرد و افزود متاسفانه با این وجود این منطقه در ریل توسعه قرار نگرفت و اکنون بیشترین جمعیت بیکار در همین منطقه وجود دارد.