امروز دکتر احمد توکلی مدیر سازمان مردم نهاد شفافیت و عدالت؛ در نشستی خبری به ارائه گزارش در خصوص بررسی پرونده واگذاری املاک در شهرداری تهران و همچنین پاسخگویی به خبرنگاران در رابطه با این موضوع می پردازند.
دکتر توکلی با بیان اینکه، آقای قالیباف اعلام کردند که در رسیدگی هیچ خط قرمزی نمی شاسم و از شخص بنده خواستند از طرف سازمان شفافیت وعدالت به این موضوع رسیدگی کنیم.

توکلی افزود، این آپارتمان ها بیشتر در مناطق مرفه نشین بوده است و آقای قالیباف به معاونین خود گفتند که تمام اسناد و دارک در مورد این موضوع را به بنده تحویل دهند، مردم نیز مدارک متعددی به ما در این موضوع تحویل دادند. و زمان تهیه گزارش بررسی مسائل مربوط به این پرونده نزدیک به ۲ ماه به طول انجامید.

توکلی گفت: طبق برررسی های ما شخص آقای قالیباف و خانواده ایشان از اتهامات کاملا مبرا هستند و هیچ دریافتی نداشته اند. ۱۰۸ مورد واگذاری صورت گرفته است که ۱۱۰ ملک به ۱۲۲ نفر داده شده است.

وی اضافه کرد، تعداد املاک با تعداد افراد همخوانی ندارد چراکه چند مورد به ۲ نفر و یا ۴ نفر واگذاری شده است. ملک به متراژ ۴۶۶ متر مربع به ۲ نفر، ۳۳۰ متر به ۴ نفر . این دو ملک شامل ۲% از واگذاری ها می شود، ۹۸% از باقی واگذاری ها همگی آپارتمان بوده است.

توکلی ادامه داد: املاک در مناطق ۱ ۲ ۳ و ۲۲ تهران بوده و جزو مناطق مرفه نشن بوده است، جمع متراژ املاک واگذار شده  ۱۸ هزار و ۱۷ متر بوده و ارزش فروش  این املاک ۸۲/۵ میلیارد تومان بوده است. که در این میان میزان تخفیف ۲۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است. بالاترین تخفیف اعطا شده به یک شخص مبلغ ۸۹۱ میلیون تومان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه طبق بررسی ها نه تنها خانواده شهردار بله هیچ کدام از اقوام ایشان نیز هیچگونه ملکی از شهرداری دریافت ننموده اند.
منبع:الف