استاندار مازندران بر ضرورت ایجاد راسته بازار سوغات و محصولات تولیدی مشاغل خانگی در شهرهای استان تاکید کرد و گفت : یکی از مشکلات کنونی استان بی سامانی فروش تولیدات اشتغال خرد و خانگی است.

ربیع فلاح عصر یکشنبه در جلسه کار گروه اشتغال استان افزود : دولت با وجود مشکلات مالی ، وام های کم بهره خوبی به سرپرستان خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی پرداخت کرده است که موجب ایجاد اشتغال خرد شد.
وی فروش نرفتن محصولات تولیدی این بخش را مشکل مهم توصیف کرد و خواستار برنامه ریزی برای حل فوری آن شد.
استاندار مازندران گفت : قانون برای عرضه محصولات واحدهای تولیدی خرد و خانگی برای شهرداری ها تکلیف مشخص کرده است که آن هم ایجاد بازارچه های شهری است و شهرداران باید نسبت به ایجاد بازارچه های فروش و راسته بازار محصولات تولیدی و قابل عرضه بویژه سوغات استان همت کنند.
وی افزود : مجتمع های تفریحی و توریستی هم می توانند بازارچه های فروش محصولات صنایع دستی را دایر کنند .
فلاح حفظ اشتغال خرد را نیازمند همکاری همه جانبه دانست و گفت : تنها پارسال حدود 16هزار شغل خرد در استان ایجاد شد که علاوه بر هنرمندان صنایع دستی ، افراد زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد سهم اصلی را در آن دارند.
وی افزود : اگر مشکل فروش محصولات تولیدی اشتغال خرد و خانگی حل شود، امسال نیز به همین تعداد شغل خانگی در استان ایجاد می شود.
** بهره مندی 636 واحد تولیدی از بسته رونق تولید
استاندار مازندران همچنین با بیان اینکه تا کنون 636 طرح تولیدی و صنعتی استان از بسته رونق اقتصادی دولت بهره مند شدند، بیان داشت : البته ایجاد کسب و کار متناسب با رشته های تحصیلی دانش آموختگان دانشگاهها ضروری است.
وی با اشاره به این نکته که تحصیل کرده ها حاضر به انجام هر کاری نیستند ، افزود : همسو با این رویکرد دولت به بسترسازی ایجاد مشاغل مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مازندران به عنوان یک فرصت مناسب در ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل کرده توجه جدی نشان داده است.
استاندار مازندران همچنین اعلام کرد که امسال تا کنون ایجاد سه هزار و 821 شغل در سامانه اشتغال استان به ثبت رسیده است.