مدیر کل آموزش و پرورش مازندران از به کارگیری ظرفیت مدارس غیردولتی برای پوشش تحصیلی مناطق محروم این استان خبر داد و گفت که معلمان مجرب این مدارس کودکان مناطق محروم را آموزش می دهند .

سید علی قاسمی گفت : برای انجام این کار خیرخواهانه ، تفاهم نامه ای میان آموزش و پرورش و مدارس غیرانتفاعی امضا شده و در این چارچوب مدارس غیر انتفاعی داوطلب ، معلم به مدارس روستایی مناطق محروم اعزام می کنند.
وی ادامه داد : همچنین علاوه بر اعزام کادر آموزشی ، هزینه های این مدارس نیز از سوی موسسان مدارس غیر انتفاعی مازندران پرداخت می شود .
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت که این طرح تاکنون از سوی یکی از مدارس غیرانتفاعی غرب استان اجرا شد و طی آن معلمان این مدرسه غیرانتفاعی به هشت مدرسه روستاهای محروم اعزام شدند و 30 دانش آموز از خدمات آنان بهره مند شدند .
وی افزود : امسال نیز همچون سال گذشته فراخوان همکاری داوطلبانه مدارس غیر انتفاعی مازندران جمع آوری شد تا این طرح در دیگر مناطق اجرا شود .
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران اظهار داشت : مدارس غیر انتفاعی در شهرستان های تنکابن ، آمل و ناحیه یک ساری آمادگی خود را برای حضور در این مرحله افزایش چتر گسترش پوشش تحصیلی اعلام کردند .
مازندران 645 مدرسه غیر انتفاعی دارد که 90 هزار دانش آموز در آنها تحصیل می کنند .
قاسمی همچنین با اشاره به تلاش برای افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان در دولت یازدهم ، گفت : در گذشته حضور کمتر هفت دانش آموز در مدرسه منجر به تعطیلی واحد آموزشی می شد ولی در سه سال گذشته حتی برای یک دانش آموز هم کلاس برپا شده است.
وی افزود : هم اکنون 128 مدرسه با کمتر از 10 دانش آموز در مازندران فعالیت دارد .
براساس آمارهای اداره کل آموزش و پرورش مازندران هفت مدرسه تک کلاسه ، 11 مدرسه تک کلاسه با 2 دانش آموز و 21 مدرسه تک کلاسه با سه دانش آموز در استان فعالیت می کنند .

ایرنا