وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت نیاز و حیات جامعه ما دربازگشت به مبانی اخلاقیی است که حضرت امام خمینی(ره) تبیین کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید رضا صالحی امیری روز چهارشنبه در تجدید میثاق باآرمانهای امام راحل در مرقد مطهر و دیدار با سید حسن خمینی گفت: یاد و نام و فرهنگ آموزه های امام (ره) در ایران حیات دارد.
وی مهترین مفاهیم کلیدی مطروحه از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی که در صحیفه نور طرح شده است را مسئله انسان سازی عنوان کرد و افزود: با ساخته شدن انسان ، جامعه نیز ساخته می شود.

** اصحاب فرهنگ و هنر اندیشه های امام (ره) را دنبال خواهند کرد
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی انقلاب اسلامی را انقلاب فرهنگی لقب داد و گفت: همه ما وام دار روح بلند امام راحل ( ره ) هستیم واصحاب فرهنگ وهنر با تجدید میثاق خود اندیشه ها آموزه ها آرمان ها و افکار آن امام بزرگوار دنبال خواهد کرد.
سید رضا صالحی امیری در حاشیه تجدید میثاق اصحاب فرهنگ هنر و رسانه با بینانگذار جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با قدردانی از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی ، و اعتماد رییس جمهوری به خود برای واگذاری تصدی وزارت افزود: امروز در اولین روز کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاونان و مدیران این وزارتخانه برای تجدید میثاق با بینانگذار جمهوری اسلامی آمده ایم . در این جا عهد می بندیم که اندیشه ها افکار، آرمان ها و آموزه های ایشان را با جدیت تمام دنبال نمایم.
وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی در ادامه گفت: من از همین جا از تک تک اصحاب فرهنگ هنر و رسانه تشکر، قدردانی، عرض ادب وسلام دارم .
سید حسن خمینی تولیت آستان امام خمینی رحمت الله علیه از حضور سید رضا صالحی امیری در اولین روز کاری برای تجدید میثاق با بینانگذارجمهوری اسلامی تشکر کرد.
سید حسن خمینی در پاسخ به خبرنگاری گفت: موضوع فرهنگ و اصحاب آن از اولویت های دولت یازدهم بوده که به دنبال آن رییس جمهوری محترم نیاز به تغییراتی در کابینه داشت.
وی ابراز امیدواری کرد که وزیرجدید فرهنگ وارشاد اسلامی با توجه به سابقه مدیریتی ، ایمان به ارزش های متعالی حضرت امام(ره) و اشراف به حوزه های فرهنگی و اعتقاد به اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی در ادامه راه در این وزارت خانه موفق باشد.