معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت که جمعیت زندانیان استان در یک سال گذشته 15 درصد کاهش یافته است .
علیرضا یونسی در نشست بررسی وضعیت زندان شرق مازندران در بهشهر ، وضعیت زندان های مازندران را مناسب ارزیابی کرد و افزود : سرانه تعداد زندانیان در استان نیز در حال حاضر پائین تر از میانگین کشوری است .
وی به کاهش وقوع جرائم در مازندران به عنوان یکی از دستاوردهای سه ساله دولت تدبیر و امید اشاره کرد و آن را نتیجه ‘ کارهای حساب شده ‘ مسئولان از یک سو و فرهنگ بالای مردم استان از سوی دیگر دانست.
معاون استاندار مازندران در عین حال با توجه به ویژگی های مثبت مازندران در بخش های مختلف سیاسی ، امنیتی ، اقتصادی و فرهنگی با وجود حضور سالانه دهها میلیون گردشگر داخلی و خارجی در این استان ، بر ضرورت به حداقل رساندن جمعیت زندانیان تاکید کرد .
یونسی گفت : مازندران از استان های برتر کشور در افزایش شاخص امنیتی است و یکی از شاخص های برتر استان این است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی شهرهای استان یک زندان وجود داشت ولی هم اکنون تعداد زندان ها کاهش یافته است که نمونه آن ادغام و وجود یک زندان برای سه شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه است .
معاون سیاسی استاندار مازندران همچنین در این نشست بر ضرورت حبس زدایی در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت : محکومیت بدل از حبس موضوعی است که باید برای مدیران و مسئولان تبیین شود.
وی زندانی شدن افراد را دارای تبعات اجتماعی و اقتصادی دانست و افزود : خانواده های زندانیان نباید بعد از زندانی شدن سرپرست خانوار ، از آسیب های اجتماعی رنج ببرند.
فرماندار بهشهر هم در این نشست بر ضرورت انجام کارهای فرهنگی در زندان تاکید کرد