دلاور حیدرپور نکا – کشت مکانیزه کلزا در ۶۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان نکا آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران   از آغاز کشت مکانیزه کلزا در مازندران خبر داد و گفت: بر این اساس و با استفاده از کشت مکانیزه کلزا، روش کشت مکانیزه و ماشینی، جایگزین کشت قدیمی و دستی می‌شود تا در کاشت، داشت و برداشت مکانیزه عمل شود.

دلاور حیدرپور افزود: طرح اجرای مکانیزه کلزا در مازندران در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری در مازندران اجرایی شده است تا با کشت کلزا در تأمین روغن موردنیاز کشور به خودکفایی برسیم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد روغن ما از خارج از کشور تهیه می‌شود، در سال زراعی ۹۵ و بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده طرح مکانیزه کردن کشت کلزا در دستور کار قرار گرفت تا ضمن توسعه کشت کلزا در درآمدزایی کشاورزان هم نقش‌آفرین باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین با اشاره به بسته‌های حمایتی یادآور شد: ازجمله این بسته‌های حمایتی تحویل یک دستگاه ردیف‌کار و یارانه ۷۵ میلیون ریالی است.

وی ادامه داد: کشت مکانیزه کلزا باهدف افزایش تولید، صرفه‌جویی در مصرف بذر و سهولت انجام کار در روستای زرندین نکا اجرایی شد و در سراسر استان مازندران با حدود ۵۰ دستگاه ردیف‌کاری که تهیه‌شده است، اجرایی می‌شود.

حیدرپور همچنین از بیمه رایگان، یارانه بذر و ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به ازای هر هکتار ۲۵ میلیون ریال به کشاورزان خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرای طرح مکانیزه کشت کلزا شاهد کشت مناسب، یکنواختی در توزیع بذر و مزرعه کلزا و برداشت مناسب با هزینه کم باشیم.

وی افزود: ۱۳ هزار هکتار از اراضی استان مازندران در سال جاری به زیر کشت کلزا رفته است که امیدواریم این مقدار به ۱۵ هزار هکتار افزایش یابد.