رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تشکیل وزارت محیط زیست به منظور حل بحران‌های محیط‌زیستی کشور گفت: تشکیل این وزارتخانه باعث کوچک‌سازی دولت و کاهش هزینه‌ها می‌شود.
 

تشکیل وزارت محیط‌زیست باعث کوچک‌سازی دولت می‌شود

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ علی‌محمد شاعری عنوان کرد:‌ یکی از چالش‌های اصلی سازمان محیط زیست این است که این سازمان، در انجام ماموریت‌هایش سازمان مقتدری نیست به همین دلیل موفق نیست. جهت برون‌رفت از این چالش، پیشنهاد تشکیل وزارت محیط زیست و منابع طبیعی در مجلس داده شد. امیدواریم با تجمیع سازمان‌هایی مثل سازمان جنگل‌ها و مراتع که وظایف موازی دارند، وزارتخانه مقتدری تشکیل شود که بتواند در مقابل مجلس پاسخگو باشد و هم از نیروی انسانی، ساختار و اعتبار مناسب برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی و محیط زیست کشور برخوردار باشد.

او ادامه داد:‌ بیش از 160 کشور دنیا برای اداره محیط زیست کشورشان سازمان‌های منسجم، مقتدر و کارآمدی تشکیل داده‌اند؛ محیط زیست اولویت اول ما در کشور است ولی سازمانی که مسئولیت اداره محیط زیست را دارد، ساختار، اعتبار، تجهیزات مناسب ندارد؛ امکانات و منابع انسانی مناسبی هم ندارد؛ در مقابل مجلس هم پاسخگو نیست؛ برای برون‌رفت از این مشکل بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، وزارت محیط زیست را تشکیل داده‌اند و این وزارت‌خانه توانسته بر بسیاری از چالش‌های پیش‌رو فائق آید، ما هم باید از این مدل موفق پیروی کنیم.

به گزارش ایسنا؛ شاعری همچنین تاکید کرد: این کار موجب کوچک‌سازی دولت می‌شود و بسیاری از سازمان‌های موازی را ادغام می‌کند، ‌هزینه‌ها را کم می‌کند و منجر به کاهش شدید هزینه دولت می‌شود و منابع پایه ما را حفظ می‌کند./