عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر لزوم مبارزه عملی با فساد اداری، گفت: زمینه ساز افزایش فساد اداری درکشور ضعف در نظارت بی طرفانه و بری از منافع حزبی و گروهی است.
 

تاکید بر لزوم مبارزه با فساد اداری/ اولویت دولت حل مساله بیکاری باشد

به گزارش ونگ وا به نقل از خانه ملت؛ محمد دامادی در نشست علنی  ( سه شنبه، 4 آبان ماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: از تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در جلوگیری از شکل گیری دو قطبی احتمالی در کشور طی انتخابات آینده که بی شک می توانست فرصت های به دست آمده در سه سال گذشته را بی اثر کند تشکر می کنم.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امیدواریم دولت بتواند از چنین فرصتی در پیشبرد بهتر برنامه های خود سود ببرد؛ برنامه هایی که اولویت شان به طور حتم باید حل مساله بیکاری برای جوانان مظلوم این کشور باشد و باید با کاهش این دغدغه روبرو باشیم.

 این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در شرایط فعلی، کشور با چند مساله حساس و حیاتی روبرو است، یادآور شد: این مسائل می تواند در کوتاه مدت و درازمدت اثرات منفی خود را داشته باشد.

وی مهمترین مساله کشور را اقتصاد دانست و گفت: نمی دانیم حلقه گمشده اقتصاد کجاست که این چنین راکد شده و تورم علیرغم کاهش همچنان دورقمی باقی مانده است؟ بخش خصوصی همچنان لاغر وضعیف نگاه داشته شده و نظام بانکی دچار ورشکستگی و از لحاظ تجهیزات فناورانه روز عقب مانده است.

دامادی افزود: از همه مهمتر همانطور که بارها در مجلس گذشته اشاره کرده ام حجم فساد در سیستم اداری کشور قابل توجه، بسیار بالا و غیرقابل کتمان است؛ همه این موارد امنیت سرمایه گذاری را کاهش داده و در چنین شرایطی ضعف دستگاه بروکراتیک کشور هم مزید برعلت شده تا در صحنه اقتصادی اثری از تحرک و پویایی را شاهد نباشیم.

نماینده مردم ساری و میان درود در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم مبارزه عملی با فساد اداری، تصریح کرد: اعتقاد راسخ دارم آنچه زمینه ساز افزایش فساد در سیستم اداری کشور شده ضعف در نظارت بی طرفانه و بری از منافع حزبی و گروهی و دیگری عدم وجود سازوکار مناسب جهت توزیع کمی و کیفی راندها برای عموم مردم است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه کشور فاقد ساختار توزیع منابع در جهت توسعه است، گفت: عده ای از ما بهتران رانت های مولد را در اختیار گرفته اند و اجازه نشاط اقتصادی نمی دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: مسئله بعدی مسئله محیط زیست و جنگ آب است که بنیان تمدنی کشور را نشانه گرفته؛ مافیای آب یک واقعیت است

وی با یادآوری انتقال آب دریای خزر، گفت: در مساله آب دریای خزر که با اعتراض جدی نمایندگان شمال کشور و کارشناسان حوزه محیط زیست روبرو است ضمن اینکه به طور مشخص طرحی از پیش شکست خورده است اما برای مافیای آب پروژه ای پرسود تلقی می شود.

دامادی ادامه داد: چندین سالی طراحی پروژه و چند سالی اجرای ضعیف و از بین رفتن اکوسیستم و در نهایت مشمول زمان شدن این پروژه آن را نابود می کند اما سود سرشاری نصیب مافیای آب خواهد کرد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی افزود: این پروژه انتقال آب نیست بلکه پروژه از آب کره گرفتن است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، دیگر مساله کشور را ارزان فروشی پست‌های مدیریتی و فقدان ابزارهای لازم برای سنجش فساد در کشور دانست و گفت:  در نبود پیش شرط‌هایی است که نخبگان از صحنه بیرون می‌روند و امکان اصلاح ساختار درونی کاهش پیدا می‌کند، ارزش‌ها به شعارهای بی اثر تبدیل می‌شود و ناکارآمدی به بار می‌آید

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: از تغییرات به وجود آمده در دولت در راستای چابک سازی و بهبود شرایط تا دسترسی به وعده های انتخاباتی دولت استقبال کرده و انتظار داریم رئیس جمهور در گفت‌وگویی مستقیم با مردم درباره چرایی این تغییرات و برنامه‌های آتی دولت سخن بگوید؛ شکی وجود ندارد که همه ما نیازمند نقد هستیم و باید به عنوان مسئول خود را به طور مداوم در معرض نقد قرار دهیم تا دچار رکود نشویم.

وی افزود: به عنوان یکی از حامیان تصمیمات خردمندانه دولت امیدوارم در ادامه راه بیش از پیش شاهد اتخاذ تصمیماتی باشیم که فرصت بهره برداری بیشتر از امتیازات برجام میسر گردد و در این راه مشفقانه عرض می کنم که اصلاح ساختارها و روابطی که سودجویانه علیه منافع عمومی در حرکت هستند مهمترین اقدام خواهد بود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی درباره عملکرد سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور که زمین های سنددار را گرفته و به عنوان منابع ملی اعلام می کند هشدار داد که در صورت ادامه وضع موجود از همه ظرفیت های قانونی برای مقابله با این روند استفاده خواهم کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در رابطه با وضعیت جاده ساری به تاکاب این قدرگاه بزرگ ساروی ها و جاده گهرباران به وزیر راه و شهرسازی تذکر داد و گفت: جنابعالی به رغم تذکرات مکرر تاکنون نه برای بازدید از این دو محور تشریف آوردید و نه به وعده هایتان در خصوص تحقق بودجه لازم عمل کرده اید؛ خواهشمندم یک بار برای همیشه تشریف بیاورید و تکلیف مردم بی نوای این مناطق را روشن کنید و رک عرض کنید که دغدغه ای برای این قربانیان و تصادفات روزانه در این دو جاده ندارید تا واقعیت را مردم بدانند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری مطالبات کشاورزان، افزود: امیدواریم تجربه تلخ گذشته را شاهد نباشیم و خسارت به وجود آمده در گذشته دیگر به وجود نیاید.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در پایان نطق خود، گفت: امیدواریم دولت و مجلس در حل مشکلات فرهنگیان به ویژه بازنشستگان اقدامی عاجل در خور شان این بزرگواران به عمل آورد./