فرماندار شهرستان بهشهر در جلسه هماهنگی جشنواره انار بهشهر در محل فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به وجود 950 هکتار سطح زیر کشت باغات انار و 12 هزار هکتار انار ترش خودرو در پناهگاه حیات وحش میانکاله، انار در شهرستان بهشهر از اهمیت بالایی برخوردار است و باید از نظر اجتماعی و سرمایه گذاری در سطح استانی، ملی و حتی بین المللی شاخص شود.

سید خالق سجادی با بیان اینکه شهرستان بهشهر باید در زمینه کشاورزی با برند انار شناخته شود که از ظرفیت برگزاری جشنواره انار می توانیم برای معرفی این محصول استفاده کنیم، تاکید کرد: برگزاری جشنواره انار ضدیتی با ایام محرم ندارد و قرار نیست فعل حرامی صورت گیرد و قطعا جشنواره با حرمت به این ماه برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: بهشهر دایرة المعارف گردشگری استان مازندران است زیرا علاوه بر برخورداری از دریا و جنگل، دارای پناهگاه حیات وحش میانکاله، آثار و ابنیه تاریخی فراوان و همچنین پتانسیل کشاورزی بالایی دارد.

فرماندار بهشهر اظهار کرد: چهارمین جشنوراه انار اشرف از تاریخ 12 لغایت 15 آبان در منطقه گردشگری هوتو شهرستان بهشهر با بیش از 30 غرفه از انواع ارقام انار و عرضه فرآورده های انار و همچنین تهیه تازه رب انار و آش انار در محل جشنوراه توسط بانوان و برنامه های سنتی بومی و محلی برگزار می شود.

سجادی از رونمایی تمبر انار بهشهر در چهارمین جشنواره انار اشرف خبر داد و افزود: هزینه تهیه این تمبر 3 میلیون تومان است که با همکاری اداره پست شهرستان بهشهر و بسیج سازندگی انجام می شود.

وی عنوان کرد: اداره صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان بهشهر در حال بافتن یک گلیم با طرح انار بهشهر است که تا زمان برگزاری جشنواره انار آماده و به نمایش گذاشته می شود.

فرماندار بهشهر خاطرنشان کرد: از باغداران که در چهارمین جشنواره انار اشرف غرفه دارند انتظار داریم که قیمت انار در جشنواره را بیشتر از قیمت عرضه شده در بازار؛ به فروش نرسانند و به این موضوع توجه داشته باشند که جشنواره انار بهشهر در حقیقت محلی برای تبلیغ و معرفی محصولات آن ها است که باید به نحو مطلوب از این ظرفیت استفاده کنند.

مریم یخکشی / ونگ وا