معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، در اين مراسم كه در دبيرستان شاهد ساري برگزار شد، افزود: در اختيار داشتن آمار و اطلاعات صحیح، ثروت ملی و مبنايي درست براي برنامه ريزي کشور محسوب می شود و بايد از مشاركت 51 درصدي مردم مازندران در انجام فرآيند سرشماري اينترنتي قدرداني نمود.

 زنگ آغاز سرشماری حضوري نفوس و مسکن سال 95 مازندران، توسط معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در دبيرستان شاهد ساري نواخته شد.

به گزارش روابط عمومي استانداري، عليرضا يونسي رستمي، در اين آيين با اشاره به اين كه سرشماری حضوری نفوس و مسکن در کشور در حالي آغاز شد که سرشماری اینترنتی نیز تا ساعت 24روز جمعه سی ام مهر ماه تمدید شده است، ياد آور شد: در اختيار داشتن آمار و اطلاعات صحیح، ثروت ملی و مبنايي درست براي برنامه ريزي کشور محسوب می شود و بايد از مشاركت 51 درصدي مردم مازندران در انجام فرآيند سرشماري اينترنتي قدرداني نمود.

وی با اعلام اين كه یکهزارو 64 نفر آمارگير در 73 تيم عملياتي، انجام اين ماموريت مهم را بر عهده دارند و بايد با حضور در شهرها و روستاهاي مازندران، آمار نفوس و مسكن سال 95 استان را ثبت نمايند، خاطر نشان ساخت: انتظار مي رود، اين مامورين كه آموزش هاي لازم را براي انجام بهينه اين ماموريت گذرانده اند، با دقت و صبوري نسبت به ضبط اطلاعات خانوار اهتمام نمايند.

  معاون استاندار، با اشاره به اين كه آمار و اطلاعات، برنامه ریزی و مدیریت، ارکان توسعه هر جامعه به شمار مي رود، اظهار داشت:  امروزه علاوه بر اینکه شرایط و فناوري لازم براي انجام سرشماری فراهم شده است، هم افزایی و دقت مردم و ماموران در ارايه و ثبت اطلاعات از اهمیتی خاصی برخوردار است.

محمود نوربخش، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مازندران نیز دراین مراسم، با اعلام اين كه تاکنون 559 هزار و 757 خانوار استان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن اطلاعات شان را ثبت و کد رهگیری دریافت نموده اند، عنوان كرد: یک میلیون و 725 هزار و 787 نفر از جمعیت سه میلیون و 200 هزار نفری استان، اطلاعات خود را در سامانه سرشماری ثبت کردند.

مدير اجراي سرشماري عمومي نفوس و مسكن مازندران، ياد آور شد: استان مازندران تا حال، در بین 31 استان کشور در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن رتبه سوم کشور را کسب کرده است.

نوربخش با بيان اين كه بر اساس تصمیم ستاد سرشماري كشور، سرشماری اینترنتی نیز تا ساعت 24روز جمعه سی ام مهر ماه تمدید شده است، ابراز نمود: ماموران سرشماری نیز از امروز به مدت 30 روز تا بیست و هشت آبان ماه سرشماری حضوری را انجام می دهند.

وی تاکید کرد: خانوارهایی که به صورت اینترنتی سرشماری را انجام دادند کد 12رقمی رهگیری را به ماموران سرشماری اعلام نمايند تا در تبلت ثبت گردد.