رئیس بهزیستی میاندورود تأکید کرد

به گزارش ونگ وا سید مرتضی موسوی با اشاره به فعالیت دفتر فرهنگی بهزیستی با هدف بررسی فعالیت‌های فرهنگی در این سازمان، اظهار کرد: امور فرهنگی با برنامه‌های منسجم و رویکرد توانمندسازی فرهنگی فعالیت‌های متنوعی را اجرایی می‌کند.

وی بیان کرد: برگزاری جلسات حقوق شهروندی با عنوان ارتقای نظام سلامت اداری، نشست‌های علمی و تخصصی، هم‌اندیشی آسیب‌شناسی، دست‌یابی به راهکارهای پیشگیری از فساد اداری، آموزش حقوق شهروندی، برگزاری جلسات ماهیانه اخلاق اداری و ارتقای روحیه انگیزه خدمت در کارکنان از اقدامات این حوزه است.

 رئیس بهزیستی میاندورود به انجام تبلیغات محیطی، ایجاد سامانه تلفنی و سایت به‌منظور دریافت نظرات مردم در رسیدگی به شکایات اشاره کرد و افزود: تشویق کارکنان در اجرای تکریم ارباب رجوع و تبلیغات شهری از دیگر اقدامات امور فرهنگی این سازمان است.

* برگزاری جلسات مستمر

این مسؤول با اعلام اینکه به‌منظور برنامه‌ریزی اصولی جلسات مستمری با کارکنان این سازمان برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری جلسه هفتگی بسیج کارمندی با هدف سلامت، معیشت، پایداری زندگی اجتماعی، پیشگیری از ناهنجاری‌ها و… برگزار می‌شود که تاکنون 25 مورد جلسه با این اهداف برگزار شده است.

 موسوی بیان کرد: برگزاری جلسه شورای فرهنگی و تشکیل شورای امر به معروف و مشخص کردن رئیس و دبیر شورای فرهنگی، تشکیل جلسه فرهنگی شرق استان با هدف هم‌اندیشی و هماهنگی در راستای اجرایی نمودن مفاد پانزده‌گانه فرهنگی، شرکت در مراسم نماز جمعه، اعلام عملکرد بهزیستی و همچنین تشکیل شورای دانشجویی، تجهیز کتابخانه، اوقات فراغت، امر به معروف و نهی از منکر، راه‌اندازی هیأت مذهبی، قلم‌چی و امر حجاب و عفاف از دیگر اقدامات این حوزه است.

*جلب و جذب مشارکت‌ها برای جامعه هدف

وی به مهم‌ترین فعالیت‌های دفتر مشارکت‌های مردمی بهزیستی اشاره کرد و ادامه داد: جلب و جذب مشارکت‌های نقدی و غیر نقدی در مراکز دولتی، خیریه و هیأت امنا، گسترش موقوفات و احیاء زکات، اجرای برنامه‌های مهرورزی، اجرای طرح اصناف با هدف کمک به جامعه هدف برای ایجاد اشتغال، تفاهم‌نامه همکاری بین بسیج سازندگی و بهزیستی این شهرستان در حوزه درمان و مشارکت انجام شده است.

رئیس بهزیستی میاندورود با اشاره به آمار مشارکت‌های نقدی و غیر نقدی در سال گذشته، خاطرنشان کرد: کمک‌های غیر نقدی، خدماتی، بازارچه چله‌شو، مؤسسه خیریه، سبد غذایی به 700 نفر، کمک وسایل توانبخشی، لوازم ضروری منزل، کمک‌های شهرداری از اقدامات مهم در زمینه مشارکت‌های مردمی به جامعه هدف است.

این مسؤول به بازارچه چله‌شو در شب یلدا به نفع ایتام و معلولان بهزیستی این شهرستان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این جشنواره با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم و مسؤولان همراه بود که بیش از 12 میلیون تومان جمع‌آوری شده است.

*تأسیس پایگاه اداری شهید اکبری

موسوی با بیان اینکه تأسیس پایگاه بسیج اداری شهید اکبری در اداره بهزیستی یکی از دستاوردهای خوب در سال 93 بوده است، تصریح کرد: هدایت جامعه هدف به کل پایگاه‌های بسیج در شهرستان ازطریق بهزیستی صورت گرفته یکی از برنامه‌های موفقی بوده که جامعه هدف باید از نظر فرهنگی تقویت شود.

وی با تأکید بر اینکه خدمات اجتماعی باید با خدمات فرهنگی در یک مسیر و همزمان حرکت کنند، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین عامل در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تقویت اعتقادات دینی و آموزش احکام شرعی، تفسیر قرآن، آموزش نهج‌البلاغه و اخلاق دینی است.

رئیس بهزیستی میاندورود ادامه داد: نصب منشور اخلاقی تکریم ارباب‌رجوع و شماره بازرسی در تمام مراکز غیر دولتی و اداره هم یک کار فرهنگی است که از سال 92 در میاندورود به صورت جدی اجرای شده است.

موسوی با بیان اینکه ما نیازمند حمایت نهادهای فرهنگی از بهزیستی هستیم، گفت: اگر کار فرهنگی با علم و عمل و با رویکرد دینی همراه نبوده و سطحی باشد در نتیجه این موضوع یک آفت است./فارس