سیدعلی قاسمی  مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران گفت: پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در دولت تدبیر و امید در استان به ۱۰۰ درصد رسیده است.

 سید علی قاسمی ظهر یکشنبه در آئین رونمایی کتب ۸ جلدی پیش‌دبستان استان مازندران ضمن تسلیت ایام سوگواری آقا اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: در حالی آموزش‌و پرورش را تحویل گرفتیم که باکیفیت‌بخشی فاصله داشت و ما تلاش کردیم بستر را برای کیفیت‌بخشی آموزش‌وپرورش فراهم کنیم.

وی افزود: در این راستا با توجه به توانی که در همکاران خود دیدیم به آن‌ها کمک کردیم تا در حوزه تولید محتوا ظرفیت‌های موجود را به‌کارگیری کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران، با مثبت ارزیابی کردن ظرفیت‌های همکاران خود در آموزش‌وپرورش استان، افزود: همکاران ما این توانایی رادارند تا بر اساس سیاست‌های وزارت آموزش پرورش آموزش‌وپرورش را اداره کنند و برای آن تولید محتوا کنند.

قاسمی، ابراز داشت: امروز اجماع صاحب‌نظران حوزه اجتماعی بر این است که توسعه پایدار و اقتصاد توسعه پایدار از آموزش کودکان شروع می‌شود و درعین‌حال در توسعه منابع فیزیکی، سرمایه انسانی اصل است.

وی بابیان اینکه یکی از جدی‌ترین برنامه‌های ما در راستای کیفیت‌بخشی و توسعه پایدار توسعه عدالت آموزشی و ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی برای همه فرزندان استان است، ادامه داد: افتخار می‌کنیم آموزش‌وپرورش مازندران در دولت تدبیر و امید در مقطع پیش‌دبستانی و ابتدایی، پوشش تحصیلی ۱۰۰ درصدی داشته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران، افزود: در سال گذشته ۹ مدرسه با یک دانش‌آموز داشتیم و ۱۲۳ مدرسه کمتر از ۱۰ دانش‌آموز داشتیم.

قاسمی، با ابراز اینکه تلاش کردیم برای همه فرزندان استان فرصت برابر تحصیلی ایجاد شود، افزود: همکاران ما بر اساس سیستم سناد عدم انتقال یک دانش‌آموز را از پایه‌ای به پایه دیگر را پیگیر شدند و برای ثبت‌نام آن‌ها اقدام کردند تا در کلاس درس حاضر شوند.

وی بابیان اینکه ما همکاران خود را دوست داریم و اعلام کردیم که در کنار شما یکی تیم هستیم و در این بازار که صدای چکش‌های زیادی وجود دارد در فضایی آرام کار می‌کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران، ضمن قدردانی از مؤلفین کتب ۸ جلدی پیش‌دبستانی مازندران، گفت: من در این افتخاری که همکاران ما کسب کردند نقشی نداشتم ولی ایمان داشتم که همکاران ما می‌توانند و سعی نکردم مانعی برای هدفی که دارند، ایجاد کنم.

قاسمی، اظهار کرد: همکاران ما، مدیران مدارس، اولیاء و دانش‌آموزان سرمایه‌های انسانی ما هستند لذا اگر بتوانیم یک بسته‌ای و فضایی فراهم کنیم تا این سرمایه‌ها رشد کنند فرصت خوبی برای توسعه استان فراهم خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه انسجام درون سیستمی داریم و این انسجام موجب انسجام با بخش‌های دولتی و حکومتی شده است و نمونه واضح آن افزایش آمار سرشماری نفوس و مسکن است که در آموزش پرورش پیگیری شده است.

این مسئول در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد: در سایه انسجام و هماهنگی‌های موجود بسترهای خوبی برای توسعه آموزش‌وپرورش و درنهایت توسعه استان فراهم شود.// مهر