شهردار رویان

‌شهردار رویان گفت‌: گردشگران خارجی‌، به ویژه کشورهای اسلامی در این شهر از حمایت ویژه برخوردار می‌شوند.

 احمد توکلی در کنفرانس خبری که با حضور رسانه‌های بین‌المللی و با هدف بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری شهر رویان برپا شد، اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای‌، در جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی‌، کارآفرینی و دستیابی به جایگاه نخست اقتصادی منطقه‌، شهرداری با همکاری شورای شهر و دیگر نهاد‌های ذی‌ربط آماده ارائه خدمات و حمایت‌های ویژه از گردشگران خارجی به ویژه کشورهای اسلامی است.

وی با تاکید بر وجود ظرفیت‌های چشمگیر توریستی رویان از جمله جنگل‌های تاریخی هیرکانی‌، رشته کوه‌های البرز‌، راه‌های مواصلاتی مناسب و آمادگی این شهر برای دستیابی به قطب گردشگری منطقه افزود: سازمان‌های توریستی و شرکت‌های هتل‌سازی خارجی بسیاربه سرعت در حال فعالیت برای ورود به بازار گردشگری رو به رشد ایران هستند و شهر رویان آمادگی کامل برای مشارکت دارد.

توکلی ادامه داد : بر این اساس در راستای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار خارجی‌، با تشکیل واحد‌های تحقیق و توسعه و کارشناسان علمی‌، شهرداری رویان موفق به ارتقاء آموزش شهروندی‌، مدیریت شهری و کسب استاندارهای بین‌المللی شد تا بسترهای لازم فراهم شود.

شهردار ‌رویان از تقویت زیر‌ساخت‌های توریست سلامت به عنوان یک مزیت رقابتی در رویان خبر داد و گفت‌: اگر رویان از جمعیت بیش از یک میلیاردی مسلمانان جهان بتواند بخش کوچکی از گردشگران را جذب کند گام موثری در توسعه صنعت گردشگری کشور برداشته‌ و از همه دست‌اندرکاران که توانایی احداث بناها و زیرساخت‌های اسلامی جذب گردشگر دارند دعوت به همکاری می‌کنیم.

لزوم مقاومت اقتصادی برای دستیابی به رونق کسب و کار

سرهنگ حسین محمودی فرمانده سپاه ‌شهرستان نور نیز ‌ضمن قدردانی از تلاش‌های شهردار و اعضای شورای شهر رویان نسبت به اقدامات مثبت صورت گرفته در منطقه گفت: هرکشوری که برپایه حضور مردم حرکت کند‌، موفق است.

فرمانده سپاه ‌شهرستان نور اظهار داشت‌: هنر ما باید این باشد که از فرصت‌ها استفاده کنیم و تهدیدها را هم تبدیل به فرصت کنیم و توسعه صنعت گردشگری در رویان یک فرصت است.

‌محمودی با بیان اینکه بسیج همواره در جهت پیشروی کشور آماده است، گفت: در راستای پیروی از دستورات دینی‌، تببین فرمایشات مقام معظم رهبری و حضور نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌، رویان به شهر مهربانی و امنیت تبدیل شده است.

گردشگری دریایی در رویان کلید خورد

کامبخش سالاریان رئیس شورای اسلامی شهر رویان نیز در ادامه نشست خبری اعلام کرد: به زودی گردشگری دریایی در شهر رویان افتتاح می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه رویان سرشار از امنیت برای گردشگران بین‌المللی است، تصریح کرد: برای توسعه گردشگری دریایی با شرکتی از کشور ترکیه در حال مذاکره هستیم و گفتگو های مقدماتی آغاز شده است.

در پایان این مراسم با اهدا لوح تقدیر‌، یک جلد قرآن مجید و شال سیاه به نشانه عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان توسط مسئولان‌، از خبرنگاران داخلی و خارجی تجلیل شد./ تسنیم