محرم امسال در نکا طور دیگری معنا شد و از چند روز گذشته که شهید تازه تفحص شده را به این شهر و دیار آوردند؛ عطر خوش کربلا در این شهر پیچید و شهر بوی عطر شهادت گرفت و شمیم دفاع مقدس در جای جای شهرمان به مشام می‌رسد.

شهید نشان اقتدار، ایستادگی و صلابت یک ملت است آنانی که با اراده آهنین خود حماسه‌ای عظیم خلق کردند تا دراوج ماندگار شوند؛ تسلیم نشدند تا ما در آزادی و استقلال باشیم و عزت آفریدند تا عزتمندانه زندگی کنیم.

امروز شهرستان نکا در شرق استان مازندران، سوگوار و ماتم‌دار شهیدی تازه تفحص شده است؛ شهیدی که بعد از 33 سال چشم انتظاری اگر چه خوش آمد و دل بی‌قرارمان را قرار شد، اما چشمان مادرش در طول همه این سال‌ها تر بود از فراق فرزندش؛ و او امروز آرام‌تر از همیشه است.

چند روزی است که با شنیدن آمدن این شهید تازه تفحص شده، سر از پا نمی‌شناسیم و نکا این‌بار در ماه محرم، مهد شهیدان شده است تا میعادگاه دیگری برای بستن عهد و پیمان و میثاقی دوباره با شهدایی باشد که آسمانی شدند تا ما زمینیان در آرامش زندگی کنیم.

*امروز، روز طواف دل‌هایمان با شهداست

نکا امروز میهمان حماسه‌سازی مردی از جنس سردار شهید طوسی، سردار بردبار و 11 سردار و 430 شهید نکایی است که شهر و دیارمان رشادت‌های مختلف آنان را در طول دفاع مقدس و اشتیاق برای رفتن برای دفاع از آب، خاک و ناموس این مردم را از یاد نبرده است و امروز با حضور این شهید، زنگ بیدارباش دیگری برای ما به صدا درآمد تا از ادامه راه شهدا استوارتر از قبل حرکت کنیم.

سیده زهرا حسینی از شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع جنازه شهید موسی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان نکا گفت: از روزهای قبل که خبر آمدن پیکر این شهید تازه تفحص شده در این شهر به گوش ‌رسید؛ بی‌صبرانه برای حضورش چشم‌انتظار بودیم.

وی اظهار کرد: روزها است دل‌هایمان برای طواف این شهید، بی‌قراری می‌کند و اکنون با حضور او به آرامش رسیده‌ایم و سبکبال‌تر از همیشه، با قدم‌های استوار، برای استمرار راه شهدا گام بر می‌داریم و اعلام می‌کنیم که حضور این شهدا، تبرکی برای شهر، دیار و دل‌های غبارگرفته ما است و دشمن بداند تا مادامی که خط سرخ شهادت در کشورمان باقی است، از هیچ توطئه‌ای هراس نداریم.

موسی شریعت از دیگر افراد حاضر در این مراسم هم به خبرنگار فارس گفت: ما دفاع مقدس را درک نکرده‌ایم اما حس دفاع از وطن هرگز در وجودمان نمی‌میرد؛ ما همچون این شهید، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم برای دفاع از این آب، خاک و اسلام ایستاده‌ایم و هرگز از رهبری جدا نمی‌شویم.

وی افزود: شهدا رفتند تا ما پای ارزش‌ها و ولایت استوار باشیم و این تنها یک شعار نیست و امروز مردم ما در عمل این مسأله را با حضور در تشییع جنازه این شهید و در گذشته در تشییع جنازه شهدای گمنام، شهدای مدافع حرم و شهدای غواص در طول سال‌های اخیر، نشان دادند.

شریعت ادامه داد: دشمن هرگز نمی‌تواند این ارزش‌ها را از ما بگیرد و مطمئن باشد ما جوانان همچون این شهیدان که در طول دفاع مقدس جنگیدند؛ در برابر ناملایمتی‌های دشمن با استعانت از خدا، به برکت خون این شهدا و حضور همیشگی‌‍شان ایستادگی می‌کنیم و تابع محض ولایت هستیم.

*اقامه نماز بر شهید تازه تفحص شده به امامت امام جمعه نکا

پیکر پاک  شهید رمضان موسی‌نژاد گل‌چالی، با حضور خیل پرشور عزاداران حسینی، در نکا، تشییع شده و با اقامه نماز بر شهید تازه تفحص شده به امامت حجت‌الاسلام محمدباقر محمدیلائینی، امام جمعه نکا بر پیکر پاک این شهید، پیکر مطهر و پاکش برای وداع دوباره به زادگاهش روستای “آجند” منتقل شد.

امروز در نخستین روز بعد از شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش، کوچه پس کوچه‌های شهر ما در غم از دست دادن این یاران، غمگین است و در ماتم هجر این عزیزان، بوی غم و ماتم می‌دهد و حضور این شهید تازه تفحص شده، شهید رمضان موسی‌نژاد در نکا، دل‌ها را کربلایی‌تر کرده است.

پس از مراسم عزاداری و میثاق مردم شهرستان نکا، پیکر پاک شهید موسی‌نژاد برای انجام مراسم وداع  به زادگاهش روستای آجند نکا منتقل شد و با برگزاری تشییع مراسم با شکوه در این روستا، در گلزار شهدای این روستا خاکسپاری شد.

اجرای برنامه‌های عزاداری و مرثیه‌خوانی از جمله برنامه‌های مردم این روستا در غم این شهید والامقام بود که با شکوه خاص برگزار شد و پیکر پاک و مطهرش بر روی دستان مردم شهیدپرور این روستا که 6 شهید در طول دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب کرده است و با حضور شهروندان آجند در کنار هم‌رزمان شهیدش آرام گرفت.

شهید رمضان موسی‌نژاد گل‌چالی متولد 1339 فرزند جلیل از شهرستان نکا اعزامی از لشکر 77 خراسان در سال 62 در درگیری با دشمن در منطقه عملیاتی خرمال به درجه شهادت نائل آمد و امروز پنج‌شنبه 22 گلزار شهدای روستای آجند آرام گرفت.

به گزارش فارس، شهدای ما تاریخ را با خود به همراه دارند و از جنس دیگری بودند؛ جنسی از آسمان، ملکوتیان و نور، که راهشان را بهتر از بقیه پیدا کردند و رفتند و ما ماندیم و آه و ناله‌ در فراق شهدای آسمانی شهر و دیارمان.

دل به دریا زدی ای عشق

از دل خاک سر برآوردی

از سفر جز پلاک خونی خود

با خودت چیز دیگر آوردی؟