مدیرکل پست مازندران خبر داد

به گزارش ونگ وا اسماعیل بوداغی در جمع خبرنگاران با اشاره به قدمت چندین هزار ساله پست در کشور اظهار کرد: ایران بنیان‌گذار پست در جهان است و برای استقرار دولت الکترونیک پست نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه پست با دولت الکترونیک سازگار است و در دولت الکترونیک ارباب‌رجوع به‌طور مستقیم با نهادی سروکار ندارد خاطر نشان کرد: مشکلات و معضلاتی مانند ترافیک، اتلاف وقت، آلودگی زیست‌محیطی ناشی از تردد وسایل نقلیه در این طرح کمتر است.

مدیرکل پست مازندران با اشاره به اینکه استقرار دولت الکترونیک در دولت تدبیر و امید با شتاب بیشتری صورت می گیرد تصریح کرد: شرکت ملی پست با ارائه خدمات به مناطق محروم اثربخشی فراوانی برای آن دارد.

بوداغی اظهار کرد: اساس کار سرویس های نوین نوآوری و ایجاد تحول برای نیاز مشتریان در سراسر کشور است.

وی با اشاره به اینکه پروژه اساسی ساماندهی نشانی ایرانیان، “جی نف GNF “پروژه ساماندهی و یکسان‌سازی نشانی ایرانیان است گفت: در تیرماه سال 94 برمبنای طول و عرض جغرافیایی یک پروژه فرابخشی و ملی توسط شورای عالی فن‌آوری اطلاعات به ریاست رئیس‌جمهور به تصویب رسیده است.

بوداغی با اشاره به اینکه مبنای کاردر ساماندهی نشانی ایرانیان بر این اساس است که همه مکان‌ها با طول و عرض جغرافیایی شناسایی شود افزود: بخش خصوصی در اجرای این پروژه همکاری دارد و در عین حال همه نهادها از آن بهره‌برداری کنند.

وی، در ادامه نبود زیرساختی‌های لازم مانند نامشخص بودن آدرس و مشابه بودن اسامی به‌خصوص در روستاها را علت اصلی تأخیر در ارسال مرسوله به برخی نقاط مازندران اعلام کرد و افزود: در حال حاضر در استان مازندران ۱۴ روستای همنام وجود دارد و این مشکل برای برخی نقاط شهری نیز وجود دارد که کار ارسال را دشوار کرده است.

وی خاطر نشان کرد: شرکت ملی پست کارهای زیربنایی و پایه برای مناطق محروم در دست اقدام دارد تا به آن دسته از مناطقی که بخش خصوصی ورود پیدا نمی‌کند، خدمت‌رسانی کند.

مدیرکل پست مازندران، با اشاره به تغییر مأموریت پست، افزود: مأموریت‌های پست چندبعدی شده به این صورت که، برای ارائه یک بسته کامل خدمتی به مشتری علاوه بر پست فیزیکی، پست الکترونیکی و مالی هم در این بسته گنجانده‌شده است.

بوداغی به واحدهای سرویس‌های نوین در اداره کل پست اشاره کرد و گفت: اساس کار آن نوآوری و تحولی است که سرویس ایجاد می‌کند که متناسب با نیاز مشتری در سراسر کشور است.

وی ادامه داد: با مسئولیت شرکت ملی پست و همکاری سایر نهادهای ذی‌ربط، به‌عنوان یک پروژه ملی فرابخشی در سال ۹۵ با توجه به راهبرد رهبری مبنی بر سال اقتصاد مقاومتی جز پروژه‌های مصوب اقتصاد مقاومتی قرار گرفت.

مدیرکل پست مازندران گفت: استقرار پروژه جی نف جز پروژه‌های الویت دار به‌حساب می‌آید و با اجرای این پروژه بخشی از اهداف دولت الکترونیک قابل‌اجرا شدن است.

این مسئول با اعلام اینکه پنج هزار امانت پیشتاز داریم، تصریح کرد: پست ترمینال امانت از طریق ترمینال جابجا می‌شود ولی باید از طریق پست ساماندهی شود؛ امانت‌ها شناسنامه‌دار شوند تا از قاچاق کالا جلوگیری به عمل آید.