استاندار مازندران گفت: نرخ بیکاری استان در سه ماه اول سال ۹۵ به ۹.۸ درصد رسیده است ولی این کافی نیست و باید تلاش بیشتری کنیم.

ربیع فلاح جلودار  در نشست فرمانداران استان تصریح کرد: باید فرمانداران موقعیت موجود را درک کرده و در جهت تقویت وحدت و انسجام حرکت کنند.

وی تأکید کرد: دولت تدبیر و امید در همه ابعاد توفیقات بزرگی داشته و باید فرمانداران در این زمینه از عملکرد دولت دفاع کنند و عملکرد بارز، شفاف و انقلابی دولت را خوب معرفی کنند هرچند عده‌ای تلاش می‌کنند تا این عملکرد را ضعیف جلوه دهند.

وی از برجام به‌عنوان یک حرکت بی‌نظیر در تاریخ یاید کرد و گفت: فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی به‌طورجدی دنبال شود و فرمانداران به‌عنوان فرمانده عملیاتی پیگیری تسهیلات رونق تولید باشند تا دچار انحراف نشود.

فلاح جلودار بابیان اینکه در حوزه مدیریت بازار برنج و گندم موفق عمل کرده‌ایم و در حوزه مرکبات و کیوی هم به‌طورجدی برنامه‌ریزی کنیم گفت: نرخ بیکاری استان در سه ماه اول سال ۹۵ به ۸ / ۹ رسیده است ولی این کافی نیست و باید تلاش بیشتری کنیم.

استاندار مازندران توجه به اشتغال خرد و خانگی و تقویت صندوق‌های خرد روستایی و خوداشتغالی را از راههای مهم کاهش بیکاری دانست که فرمانداران به حوزه آموزش‌های فنی و حرفه با توجه به فعالیت ۱۲۰۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و خصوصی توجه ویژه کنند.

وی افزود: با انجام تفاهم‌نامه با ۱۸ شرکت و برند فعال حوزه It و ICt به‌زودی شاهد سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه اشتغال چهار هزار نفر از فارغ‌التحصیلان خواهیم بود و پیگیری‌ها در حال انجام است.

وی افزود: توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی ادارات و واگذاری خدمات اداری به بخش خصوصی با توسعه پیشخوان‌های دولت از دیگر انتظارات جدی ماست.

استاندار مازندران با عنوان اینکه شهرداری‌ها در ارتقاء رضایتمندی مردم نقش مهمی دارند گفت: باید فرمانداران بر نحوه فعالیت شهرداری‌ها، بخشدارها و دهیاری‌ها و دستگاه‌های شهرستانی نظارت جدی و پویا داشته باشند.