مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان از آغاز اجرای عملیات سه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در مازندران خبر داد.

 حسین افضلی  در جلسه بررسی احداث پست 63 کیلوولتی و خط کابلی داخل شهر آمل با بیان اینکه اجرای پروژه‌های برق منطقه‌ای بعد از تصمیم‌گیری برای اجرای هدفمندی یارانه متاسفانه با تاخیر مواجه شد، اظهار داشت: از 80 پروژه مصوب شده در این شرکت، اجرای سه پروژه انجام که این امر بر روند عملیات‌های اجرایی برق‌رسانی دو استان شمالی تاثیر گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح‌ها، پروژه‌هایی که ضروری و اولویت دار بوده در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: شهرستان آمل برای تامین برق از پست 400 کیلوولت بابل تغذیه می‌شد که از خط نکا تامین اما این خط فول بار شد.

افضلی با تاکید براینکه امسال انتقال و تامین این خط در تابستان امسال در دستور کار قرار گرفته تا خاموشی‌ها به صفر برسد، گفت: احداث خط دوم نکا به تهران در دست اجرا بوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان ادامه داد: با توجه به تولید برق این استان در سال‌جاری مصرف برق استان به 3 هزار و 750 کیلووات رسیده است.

وی از اخذ مجوز ساخت اجرای سه نیروگاه 500 مگاواتی در سه شهرستان نوشهر، محمودآباد و آمل خبر داد و گفت: برای احداث این نیروگاه در آمل زمین آن با دو هزار و 500 مترمربع خریداری و منتظر اخذ زیست محیطی هستیم تا عملیات اجرایی این طرح آغاز شود.

افضلی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه بالغ بر ‌هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود:  برای اجرای پست آمل 5 نیز اعتباری بالغ بر 15  میلیارد تومان و اجرای خطوط 16 کیلومتری آن 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با اشاره به ساخت ایستگاه 63 کیلوولتی  جی آی اس در شهرستان آمل عنوان کرد: این پروژه در داخل محوطه اموربرق مصوب شده که برای تامین برق مرکز شهر آمل در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای پست 50 مگاواتی کمربندی آمل به محمودآباد نیاز به 10 میلیارد تومان اعتبار است، عنوان کرد: مهمترین امر بر اجرای پروژه برق‌رسانی پست آمل 5 تعامل و همکاری دستگاه‌های خدماتی آمل است تا هرچه زودتر این پروژه به اتمام برسد زیرا با ایجاد این عملیات بار خاموشی این شهرستان از بین می‌رود.

مدیر اموربرق شهرستان آمل نیز در این جلسه با اشاره به اینکه آمل با 40 درصد صنایع استان و بیشترین اشتراک در نوار شمالی توزیع برق از شرایط خاصی برخوردار است، گفت: این شهرستان به لحاظ افزایش نرخ جمعیت و صنایع در استان سرآمد است و نیاز به توجه در اجرای پروژه‌ها دارد.

سید مهدی گراییلی‌افرا عنوان کرد: برای اجرای عملیات نیروگاه 500 مگاواتی زمین با تایید وزارت نیرو و برق منظقه‌ای آماده است و نیاز به اخذ محیط زیست بوده تا عملیات اجرایی آن آغاز شود که با احداث این نیروگاه بسیاری از برق قسمت مرکزی و بخش دشت‌سر آمل تغذیه می‌شود.

وی افزود :مدیران شهرستان باید نسبت به این امر تلاش بیشتری داشته باشند زیرا که ممکن است دیگر شهرستان‌های استان در این امر بیکار نبوده و برای جذب اعتبار این پروژه اقدام کنند که این موجب می‌شود تا آمل از بهره‌مندی این طرح بی‌نصیب بمانند.