خبرگزاری فارس: یادواره‌های شهدا نباید رنگ و بوی سیاسی بگیرد

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه دارند یادواره‌های شهدا را هم سیاسی می‌کنند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید جاذبه داشته و دافعه نداشته باشد.

 آیت‌الله نورالله طبرسی در جلسه شورای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که در دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، اظهار کرد: ماه محرم فرصت خوبی برای نشر و ترویج احکام دینی است.

وی با بیان اینکه محرم یک رسانه شیعی سنتی که حدود 12 قرن سابقه دارد، افزود :هیچ قوم، ملت و مکتبی این سرمایه بزرگ را ندارد پس باید از این مسئله نهایت استفاده را ببریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تشکر از تمام ستادهای اجرایی و احیای امر به معروف و نهی از منکر استان، خاطرنشان کرد: عمل مقدس، سازنده و بازدارنده را از همه ما مورد پذیرش قرار دهد.

این مسؤول با اشاره به اینکه باید همه ما امر به معروف و نهی از منکر را انجام‌ دهیم و در صحنه باشیم، بیان کرد: باید یک جلسه توجیهی برای فرمانداران، بخشداران و شوراها هم داشته‌ باشیم.

طبرسی امر به معروف و نهی از منکر را واجب کفایی دانست و گفت: این مسئله واجب است اما نخست باید شرایط این کار را هم دانست.

وی با بیان اینکه عزاداری سنتی باید حفظ شود، افزود: دشمن می‌خواهد عزاداری را به خرافات بکشاند و مداحی‌های آنچنانی و دسته‌روی‌های آنچنانی را رواج دهد.

امام جمعه ساری تذکر لسانی با ادبیات درست و صحیح که جامعه پذیرا باشد را یکی از راه‌های امر به معروف و نهی از منکر نام برد و ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر باید به‌گونه‌ای باشد که جاذبه داشته و دافعه نداشته باشد.

این مسؤول با اشاره به اینکه خوب است که ما امر به معروف دسته جمعی داشته باشیم، تصریح کرد: ما می‌توانیم خودمان سری به ادارات، بازار و ساحل بزنیم، هم مردم تشویق می‌شوند و هم ستاد امر به معروف پشتیبانی شده و احساس تنهایی نمی‌کنند و اثرات مثبتی دارد.

طبرسی با اعلام اینکه همه چیز را سیاسی می‌کنیم، اظهار کرد: یادواره شهدا را هم دارند سیاسی می‌کنند و موضوع جناحی شدن در هر جا خطرناک است.

وی با اشاره به سیاسی کردن عزاداری‌ها، افزود: مقوله عزاداری‌ها را پالایش کنیم، انواع لهو و لعب و شعر‌های بی‌مضمون و سبک آفت‌هایی است که عزاداری‌ها را صنعتی و ماشینی می‌کند و به آن حالت بی‌روح و تشریفاتی می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ما می‌خواهیم عزاداری‌ها سازنده و بازدارنده باشد، ادامه داد: باید در مساجد به جوانان بها داده و آنها را پذیرا باشیم.

این مسؤول با اعلام اینکه عزاداری معیار دارد، تأکید کرد: نباید با سینه‌زنی و زنجیرزنی و ایجاد چادر در خیابان که سبب ترافیک می‌شود اسباب زحمت دیگران را به‌وجود آوریم.

طبرسی با تشکر از نیروی انتظامی به دلیل زحماتی که در عزاداری‌ها می‌کشند، گفت: نباید به دشمن بی‌توجه بود و محرم امسال هم مانند هر سال با تلاش نیروی انتظامی، سپاه، اطلاعات و بسیج امن است./ فارس