فرمانده انتظامی مازندران اظهار داشت: ۵۱ مورد کلاهبرداری از ابتدای سال جاری تاکنون کشف و برای آن پرونده قضائی تشکیل شد.

سردار محمود میرفیضی  با بیان این که سرعت نرخ کشف جرم یکی دیگر از شاخصه های رضایت مردم از پلیس است، از افزایش ۷۸ درصدی برخورد با کلاهبردار ی ها در استان خبرداد و اظهار داشت:۵۱ مورد کلاهبرداری از ابتدای سال جاری تاکنون کشف و برای آن پرونده قضائی تشکیل شد.

سردار میر فیضی با بیان این که ،مردم سرمایه اجتماعی پلیس به شمار می روند و ما باید با قدرت اجتماعی جامعه را کنترل کنیم، گفت: ما به دنبال اقتداری هستیم که مردم از آن لذت برده و مجرمان از آن حساب ببرند ، اقتداری که قدرت معنوی ماست و کارآمدی پلیس در پاسخگو بودن پلیس است.

وی با اشاره به این که ،اولویت ما مردمند و ما اگر به دنبال پلیسی هستیم که مردم آن را بپذیرند باید پاسخگوی نیاز آنان باشیم ، گفت: افزایش ارتباط اجتماعی ، اعتماد عمومی و اجتماعی را در پی دارد و اعتماد اجتماعی موجب جلب مشارکت های اجتماعی و مردمی می شود.

وی از افزایش ، ۳۹ درصدی کشفیات مواد مخدر ، ۶۶درصدی دستگیری عاملان افیونی و ۳۰ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در استان خبر داد و گفت :در شش ماهه اول سال جاری بالغ بر یک تن و ۴۰۰ کیلو مواد مخدر در سطح استان کشف شد.

سردار میر فیضی از افزایش ۳۳ درصدی شمار گذاری خودروها در سال جاری خبر داد و گفت : در طی این مدت ۱۷۴ میلیون تردد در سطح استان به ثبت رسیده که در مقایسه با سال گذشته ۵ درصد افزایش سفر و تردد را در استان شاهد بوده ایم.

وی همچنین از کاهش هفت درصدی تصادفات فوتی ، ۱۰درصدی تصادفات جرحی و ۴۵ درصدی تصادفات خسارتی در استان خبر داد و گفت : از روز جاری به مدت ۱۰ روز کلیه خودروها و وسایط نقلیه توقیفی که روانه پارکینگ ها شده اند در صورت نداشتن منع قانونی ترخیص خواهند شد.

فرمانده انتظامی مازندران، همچنین با اشاره به این که جرم زدایی یکی دیگر از ماموریت های پلیس است ، گفت : ۷۳ درصد از پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری ها و پاسگاه ها منجر به مصالحه و سازش شد ، ضمن این که در بحث آموزش همگانی از طریق ارائه آموزش در مدارس و مساجد ۱۸ هزار مورد آموزش حضوری برای مردم برگزار و ۱۹۰  هزار بروشور، تراکت و پوستر با مضامین آموزشی تهیه و در بین مردم توزیع شده است.

سردار میرفیضی در خاتمه مردم را همسایه پلیس دانست و گفت : مردم در سه محور می توانند پلیس را یاری کنند ، اول این که پلیس خود و خانواده خود باشند ، دوم این که مردم پلیس را در انجام ماموریت ها یاری دهند مثل ؛ پلیس افتخاری ، پلیس نگهبان و پلیس محله و سوم این که مردم با پل ارتباطی ۱۹۷ پلیس ما باشند. مهر