بنیاد برکت

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران از ساخت ۳۱ فضای آموزشی از سوی بنیاد برکت امام راحل(ره) در این استان خبر داد.

 قربان‌علی شیرزاد در افتتاح مدرسه ابتدایی شهیدقدرت‌الله آریچ روستای شیرکلای چمستان به عنوان یکی از طرح‌های آموزشی بنیاد برکت امام، اظهار داشت: با همت بنیاد برکت امام ساخت‌وسازهایی در فضای آموزشی این استان صورت گرفت که از سال 87 این پروژه‌ها آغاز شده و همزمان با ساخت یک‌هزار فضای آموزشی در کشور 31 پروژه برای مازندران در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه اعتبار برای ساخت این فضاهای آموزشی تامین و ساخت 200 کلاس درس با 22 هزار مترمربع زیربنا در دستور کار قرار گرفت، افزود: برای این پروژه‌ها 220 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

شیرزاد با تاکید براینکه تاکنون از این تعداد پروژه 11 فضای آموزشی در این استان از سوی بنیاد برکت احداث و به بهره‌برداری رسیده است، گفت: تا پایان مهر و آذرماه سال‌جاری 17 فضای آموزشی دیگر افتتاح می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران با اشاره به اینکه برای ساخت مدرسه ابتدایی شهید قدرت‌الله آریچ روستای شیرکلا چمستان نیز 550 میلیون تومان هزینه شده است، تصریح کرد: این فضای آموزشی در زمینی به مساحت 485 زیربنا با شش کلاس احداث شده است.

فرماندار نور نیز در این مراسم با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یاداور روزهای سختی است که گذشت و ایثار ملت ایران را طی هشت سال جنگ تحمیلی در مقابل صدام ملعون به رخ می‌کشاند، افزود: امروزه به واسطه خون شهدا استقرار حکومت علوی در نظام جمهوری اسلامی مستحکم شده و الگویی برای کشورهای مناطق و اسلامی شده است.

هادی خنجری با تاکید براینکه هفته دفاع مقدس هفته‌ای هم‌گرایی، وحدت، همدلی و هم‌زبانی است، یادآور شد: امروز نیز به برکت امام راحل(ره) در این نقطه از ایران شاهد یک کار خوب آن هم در امر مدرسه‌سازی هستیم که با وجود شرایط سخت دشمن در امر تحریم اقتصادی قدم ثمربخشی در امر توسعه فرهنگی و آموزشی کشور است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون با ساخت این واحد آموزشی جهت تکمیل تاسیسات خدماتی آن نیاز به جذب اعتبار است که این امر به توجه ویژه مسئولان استانی را می‌طلبد.