ونگ// حسین پالار رئیس آموزش و پرورش شهرستان نکا در جمع خبرنگاران با اشاره به سیاست انقباض  تجمیع مدارس کم دانش آموز در سطح شهرستان گفت: اکنون سیاست ما انبساط مدارس است در چندین روستا مجددا مدارس را برپا کردیم و در هر روستا حتی با یک دانش آموز در صورت تقاضا حاضریم مدرسه دایر کنیم.

وی گفت امسال بر اساس همین سیاست  جلوی تجمیع چندین مدرسه در مناطق هزارجریب و حتی مدارس شبانه روزی را گرفتیم.

پالار در پاسخ به انتقاد خبرنگاری که چرا مدیران مدارس را عوض کردید گفت از مجموع ۱۷۰ مدرسه در سطح شهرستان نکا فقط ۱۰ مدرسه مدیرانش جابجا و بعضا عوض شدند که هیچ انگیزه سیاسی در کار نبود. این کار در جهت ارتقاء مدیریت آموزشگاهی و تحصیلی مدارس بود وی افزود ما بنوعی دچار رکود و ایستایی مدیریتی در سطح مدارس شدیم که این به پیشرفت تحصیلی لطمه می زند بنابراین جابجایی مدیران را از سه ماه قبل مطرح کردیم.

رئیس آموزش و پرورش نکا ضمن عذر خواهی از خبرنگاران بابت دیر برگزارکردن نشست خبری طی یک سال گذشته گفت تابستان امسال آموزش و پرورش با مشکلی مواجه شد که در ۵۰ سال اخیر بی نظیر بود. وی با اشاره به مشکل هدایت تحصیلی دانش آموزان در مقطع متوسطه دوم گفت در نکا ۱۴۵۵ دانش آموز داشتیم و بر اساس معدل مدارس خودشان بدون امتهان نهایی ارزیابی می بایست صورت گیرد و معدل بیش از ۹۰ درصد آنها بالای ۱۶ بود بیشتر متقاضی رشته تجربی بودند در حالی که سهمیه رشته علوم تجربی در نکا ۲۰۰ نفر بود بنابراین ما هر روز با موج انتظارات والدین و دانش آموزان بودیم کار سختی بود اما به هر ترتیب با کمترین مشکل آن را حل کردیم.

وی گفت اکنون آئین نامه شیوه هدایت تحصیلی در وزارت خانه در دست تهیه است ما امیدواریم در سالهای آینده چنین مشکلاتی نداشته باشیم. در این شیوه نامه دو آزمون برای دانش آموز مقطع نهم در نظر گرفته می شود و بر اساس نمره علمی آزمون ارزیابی می شود.

حسین پالار در این گفت و گو که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید صورت گرفت با اشاره به وجود حدود ۱۸ هزار دانش آموز در سطح شهرستان نکا افزود در حال حاضر۳۸ مدسه تخریبی داریم و در مجموع ۲۰ هزار متر مربع نیاز به مقاوم سازی داریم.

وی همچنین افزود مدرسه روستای شیت از اعتبارات بنیاد برکت تا یک ماه آینده افتتاح می شود مدرسه بهپاک ظرف یک ماه آینده آماده بهره برداریست. همچنین امسال مبلغ ۵۰۵ میلیون تومان برای تکمیل مدرسه مسکن مهر اختصاص یافت که امیدواریم با این اعتبارات پیشرفت فیزیکی خوبی را در این پروژه شاهد باشیم. پروژه روستای دنگ سرک با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

دراین کنفرانس خبری رمضان نوری معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش نکا گفت در سال تحصیلی گذشته۷۱۵ کنکوری در نکا بود که ۲۴ نفر رتبه زیر هزار را کسب کرده بودند.

سیده رقیه سیدی معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش نکا هم از اجرای طرح توزیع پکیج فرهنگی میان ۳۰۰ دانش آموز کم بضاعت شهرستان با کمک مجمع خیرین خبر داد و گفت تاکنون مبلغ ۷ میلیون تومان میان برخی دانش آموزان کم بضاعت توزیع شد. وی همچنین با اشاره به دغدغه آسیبهای اجتماعی در مدارس به بحث تقویت نماز در مدارس تقویت عفاف و حجاب برنامه ریزی برای ورزش و سلامت و بهداشت دانش آموزان را از جمله عوامل پیشگیری از آسیبهای اجتماعی برشمرد.

حسینی معاون پشتیبانی آموزش و پرورش هم گفت در سال گذشته اداره نکا ۱۹۴ میلیون تومان بابت ایاب زهاب و سرویس مدارس دانش آموزان مناطق محروم هزارجریب پرداخت کرد.img_20160924_122229