استاندار مازندران گفت: پایان سال 1000 میلیارد تومان طرح های عمرانی جدید در مازندران به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایسنا مازندران، ربیع فلاح در جمع نمازگزاران جمعه محمودآباد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا اظهار کرد: نماز جمعه قرارگاه ایمان و معرفت است و باید از این قرارگاه برای بصیرت افزایی بهره برد.

وی با تبریک عید سعید قربان و عید سعید غدیر و دهه ولایت و با اشاره به برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در محمودآباد تصریح کرد: ضرورت تقویت اتحادیه های گل و گیاه و تعاونی ها برای توسعه فعالیت ها و رونق تولید احساس می شود.

وی به نامگذاری سال 95 به عنوان اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل و تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی در همان ابتدای سال در مازندران اشاره کرد و افزود: 4800 طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر 3800 میلیارد تومان در مازندران در سه سال دولت تدبیر و امید افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت و تا پایان سال 1000 میلیارد تومان طرح های عمرانی جدید در مازندران به بهره برداری خواهد رسید.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 180 واحد تولیدی مازندران به چرخه تولید برگشت، گفت: بیش از 3000 واحد برای استفاده از بسته رونق تولید ثبت کردند که تا کنون 98 واحد تولیدی موفق به دریافت تسهیلات شدند و تا پایان شهریور این تعداد به بیش از 150 واحد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه بانک ها باید به مشکلات مردم و واحدهای تولیدی توجه بیشتری کنند، گفت: در حوزه کشاورزی نیز با پیگیری انجام شده استرس آبی کاهش یافت و تولید محصولات کشاورزی از رشد خوبی برخوردار است.

فلاح با اشاره به اینکه20 درصد تولید مرکبات و کیوی مازندران در سال جاری افزایش خواهد داشت و برای توسعه صادرات مرکبات برنامه ریزی جدی باید صورت گیرد، یادآور شد: در زمینه گردشگری نیز محمود آباد همیشه پیشگام بوده و با اتمام عملیات ساخت واحدهای در حال ساخت ظرفیت های گردشگری این شهرستان توسعه جدی خواهد یافت.

استاندار مازندران با بیان اینکه هماهنگی و انسجام بسیار خوبی در مازندران حاکم است و استان مازندران در بسیاری از شاخص ها روند رو به رشدی را دارد، عنوان کرد: در سه ماهه اول سال 95 نرخ بیکاری استان به 9.8 رسیده است.