سرپرست بخشداری رامسر گفت: در سیل اخیر 5 میلیارد تومان به شهر و روستاهای رامسر خسارت وارد شده است.

 محمد آزاد امروز  با اشاره به میان بارندگی 130 میلی‌متری در روز گذشته در این شهرستان، اظهار کرد: بر اثر بارندگی شدید شستگی جاده‌ها، آسیب‌دیدگی کانال‌های زراعی و… را داشتیم.

وی افزود: آسیب جدی به آسفالت در دهستان سخت‌سر روستاهای واچکلایه، استل‌کنار، گاورمک، و برخی روستاهای دیگر این دهستان وارد شده است.

سرپرست بخشداری رامسر تصریح کرد: از همان ساعات اولیه شرکت تعاونی دهیاران با تمام تجهیزات و نیروهای بسیج، نیروهای مردمی، شهرداری‌ها و… با تمام توان و تجهیزات حضور پیدا کردند و تمام دهیاری‌ها در آماده‌باش بودند که سبب پیشگیری از خسارت بیشتر به این مناطق روستایی شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: میزان خسارت حدود 2 میلیارد تومان در حوزه روستاها ناشی از شکستگی جاده، آسیب دیدن آسفالت، کانال‌ها و تیر برق بوده و بقیه خسارت‌ها در دست بررسی است

آزاد با اعلام اینکه این حادثه خسارت جانی نداشت، تصریح کرد: در سال‌های گذشته در برخی روستاها شاهد آب‌گرفتی شدید معابر و خسارت بودیم که در حادثه اخیر با اقدامات شوراها، دهیاری‌ها، فرمانداری، بخشداری و حمایت از سوی دولت در مجموع آب‌گرفتی شدید نداشتیم.

وی ادامه داد: در حوزه آب‌های سطحی نیاز به مطالعه کارشناسی شده داریم و بعد از آن اعتبار اختصاص یابد.

سرپرست بخشداری رامسر گفت: در قسمت دادگستری چون شیب آن به‌گونه‌ای است که از بالادست به سمت پایین‌دست و از شیب برخوردار است شامل بلوار معلم، منطقه چهارصد دستگاه و جنب دادگستری سبب خسارت در زیرساخت‌های شهرستان و برخی وسایل نقلیه در پارکینگ فرمانداری و دادگستری شد.

این مسؤول با بیان اینکه رامسر یکی از شهرهای پرباران است و بارش سالانه بیش از هزار میلی‌متر دارد، افزود: در حوزه آب‌های سطحی باید فکر اساسی صورت گیرد.

آزاد با اشاره به اینکه در حال بررسی خسارت هستیم اما مجموعاً در شهر و روستا 5 میلیارد تومان خسارت داشته‌ایم، بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی پای کار بودند و تلاش کردند و حتی بعد از بارندگی در حالت آماده‌باش بودند.

وی با اعلام اینکه با تجهیزات شهرستانی مشکلات رفع شد، گفت: قبرستان اشکنوکوه در اسرع وقت بازسازی و بهسازی می‌شود.