قائمشهر – حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور برای بررسی آخرین وضعیت خسارات توفان به شهرهای مختلف مازندران، وارد قائمشهر شد.

به گزارش  مهر، تندباد شدید بامدادجمعه با سرعت بین ۹۰ تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت بامداد امروز استان مازندران را درنوردید. بیشترین تندباد با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در شهرستان قائم‌شهر ثبت‌شده که البته لحظه‌ای بوده است، شدت این تندباد، که از ساعت ۴ بامداد امروز از سمت غرب مازندران شروع شد، در شهرهای آمل ۹۴ کیلومتر، نوشهر ۶۵ کیلومتر، قائم‌شهر ۱۳۰ کیلومتر و ساری  ۸۰ کیلومتر بر ساعت ثبت‌شده است.

نماینده رئیس جمهور صبح شنبه از تعدادی مناطق آسیب دیده بر اثر طوفان بازدید کرد و در جلسه مدیریت بحران شهرستان قائمشهر شرکت می کند.

تندباد شدید به ۱۲۷ روستای مازندران آسیب زد.

علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: بیشترین مشکل توفان مربوط به سقف برداری واحدهای مسکونی و غیرمسکونی در مناطق مختلف بود و مدیریت بحران هم برای حل موقت این مشکل بلافاصله پنج هزار تن نایلون را میان خانوارهایی که سقف منازلشان کنده شده بود ، از طریق هلال احمر توزیع کرد.

وی افزود : با ورود گروههای عملیاتی دستگاههای مختلف مانند منابع طبیعی ، شهرداری ها و بسیج ، مشکلاتی که به خاطر شکسته شدن درختان و مسدود شدن خیابان ها و گذرگاههای شهری و روستایی ایجاد شده بود ، رفع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران همچنین گفت که به دستور استاندار بیش از ۵۰ هزار متر مربع ایرانیت برای پوشش سقف واحدهای مسکونی و غیرمسکونی تخریب شده از توفان خریداری شده است.

احمدی گفت : شهرستان های آمل ، بابل و قائمشهر بیشترین خسارت را از توفان بامداد امروز متحمل شدند و استاندار مازندران عصر امروز به این شهرستان های سفر می کند تا از نزدیک در جریان امداد رسانی و نیازهای مردم قرار بگیرد.