عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارجاع طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران به کمیسیون‌های مربوطه، از برگزاری نشست‌هایی برای بررسی این موضوع، پس از پایان تعطیلات تابستانی مجلس خبر داد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد ، با اشاره به درخواست رسمی گروهی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران، اعلام کرد: این طرح تحقیق و تفحص از سوی تعدادی از همکاران محترم درخواست شده و باتوجه به این‌که نیازی به طرح موضوع در جلسه هیات رییسه نداشت، بنده به‌عنوان مسئول رسیدگی به این موارد در هیات رییسه مجلس، طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع کردم.

او ضمن تشریح روند بررسی طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس، گفت: این موضوع باید در کمیسیون‌های شوراها و امور داخلی کشور یا اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد و پس از آن‌که اطلاعات مورد نیاز نمایندگان از دستگاه‌های نظارتی و بازرسی دریافت شد، نسبت به برگزاری جلسه‌ای با حضور نمایندگان و مسئولان اقدام می‌کند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در ادامه، در صورتی که نمایندگان از توضیحات ارائه شده قانع نشدند، طرح تحقیق و تفحص به‌منظور تصویب به صحن علنی می‌آید تا پس از تصویب، تشکیل کمیته و طی مراحل انجام تحقیق و تفحص‌های مجلس، بررسی‌ها آغاز شود.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع، سعی خواهیم کرد همزمان با اقدام‌هایی که در کمیسیون‌ها درخصوص این طرح تحقیق و تفحص انجام می‌شود، نسبت به برگزاری جلسه‌هایی با حضور نمایندگان و مسئولان دستگاه‌های مربوطه اقدام خواهیم کرد.

یوسف‌نژاد در پایان با اشاره به فرا رسیدن تعطیلات تابستانی مجلس، اعلام کرد: باتوجه به این‌که مجلس وارد تعطیلات تابستانی سه‌هفته‌ای شده، بلافاصله پس از پایان این تعطیلات این نشست‌ها را برگزار خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، پیش از این و در پی انتشار خبر واگذاری املاک شهرداری به افراد خاص، محمود صادقی رییس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی از تقدیم طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران به هیات رییسه مجلس خبر داده و گفته بود که نخستین محور این طرح تحقیق و تفحص مربوط به تملک و واگذاری املاک اعم از زمین و مسکن از سوی شهرداری تهران به اشخاص حقوقی و حقیقی است که موضوع واگذاری املاک به برخی از اعضای شورای شهر تهران نیز در مجموعه این محور مورد بررسی قرار می‌گیرد.