فرماندار نکا گفت: توجه به سلامتی و بهداشت شهروندان امری مهم و لازم است و لذا باید زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان نکا افزایش یابد تا خدمات بهتر و مناسب‌تری ارائه شود.

 به گزارش فارس از شهرستان نکا، جعفر احمدی امروز در همایش تجلیل از خادمان سلامت که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا برگزار شد، اظهار کرد: وجود نشاط، سلامت و سرزندگی از مسائل مهم هر جامعه است و مردم باید در جامعه اسلامی بانشاط و سالم زندگی کنند و لذا باید با افزایش سلامت در جامعه توسط آحاد جامعه و پیشگیری از بیماری‌ها، پویایی جامعه را افزایش داده و به سمت جامعه‌ای ایده‌آل، با نشاط و سالم حرکت کنیم.

وی توجه به سلامت آحاد جامعه از مهم‌ترین اقدامات دولت تدبیر و امید دانست و افزود: طرح تحول نظام سلامت از بزرگ‌ترین طرح‌های دولت تدبیر و امید است که با هدف افزایش عزتمندی در بین آحاد جامعه در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار نکا گفت: دولت تدبیر و امید بارها در برنامه‌های تبلیغاتی خود و همچنین در طول این دولت بر افزایش عدالت در جامعه، افزایش عزت نفس و توجه به سلامت تأکید داشتند که این مهم با اجرای طرح تحول نظام سلامت عملیاتی شد و اکنون همه از این خدمات مهم برخوردار شده‌اند و دغدغه هزینه برای درمان ندارند.

این مسؤول ادامه داد: وضعیت بهداشت و درمان در شهرستان نکا در طول سال‌های گذشته از رشد و توسعه بسیار خوبی برخوردار بوده است و در ادامه راه هم باید همه با هم تلاش کنیم تا رفع کمبودها و افزایش زیرساخت‌های مختلف در بهداشت و درمان نکا، رضایت کارکنان و مردم را جلب کنیم.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های بهداشتی درمانی یکی از موارد مهم و مطالبه به حق مردم است که بخشی از این مطالبه حل‌ شده و به عنوان نمونه در بخش خانه‌های بهداشت در روستاها به نقطه مطلوب و ایده‌آلی رسیدیم ولی تا نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد و باید تلاش بیشتری انجام شود.

احمدی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه بهداشت و درمان شهرستان نکا گفت: در حوزه بهداشت و درمان در این مدت 9 خانه بهداشت به بهره‌برداری رسید و دو مرکز بهداشت و درمانی در چلمردی و کمیشان در دست اتمام است که با بهره‌برداری از آن شاهد پیشرفت و توسعه بهداشت و درمان در این مراکز و بخش‌ها خواهیم بود.

توجه به نظام سلامت دین و قرآن

امام جمعه نکا هم در سخنانی با تأکید بر سلامت دین و قرآن در جامعه یادآور شد: توجه به نظام سلامت دین و قرآن در کنار سلامت جسم و جان از مسائل مهم و اصولی است که باید مورد توجه جدی قرار گرفته و با استفاده و الگوبرداری از سلامت قرآنی، فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های نظام پزشکی را رشد داده و به سطح مطلوب برسانیم.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی افزود: پزشکان و کادر درمانی ما خدمات فراوان و مناسبی به جامعه ارائه می‌دهند که امیدواریم در کنار خدمات حرفه‌ای خود در حوزه بهداشت و درمان، در رفتار اجتماعی و برخورد با بیمار هم حرفه‌ای عمل کرده و حرمت بیمار و ارزش‌های جامعه را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه یکی از خدمات برجسته دولت، توجه ویژه به بحث سلامت و طرح تحول نظام سلامت است، یادآور شد: ملت ما، مردم توانمندی هستند که اگر بخواهند می‌توانند به توانمندی‌های مختلف دست یابد و خدمات مختلفی ارائه کنند و در همین راستا در حوزه بهداشت و درمان، تربیت پزشک، پرستار و… از توانمندی خاصی برخورداریم که باید در کنار تربیت نیروی متخصص به تربیت دینی و قرآنی آنان هم توجه شود.

امام جمعه نکا گفت: خداوند در قرآن هم توجه خاص به درمان و سلامت داشته‌ و یک‌هزار و 200 آیه در حوزه سلامت وارد شده که یک سوم آن مربوط به بهداشت و پیشگیری است که بیانگر توجه ویژه قرآن به این مهم است که ما هم باید در این مسأله با دقت بیشتری وارد شده و در افزایش سلامت خود، خانواده و جامعه تلاش کنیم.

به گزارش فارس، از حدود 50 نفر از پزشکان، بازنشستگان، کارکنان و بهورزان نمونه شهرستان نکا در مراسم تجلیل از خدمات سلامت این شهرستان تجلیل شد.