ونگ وا: مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت : در نه  ماهه  سال جاري  تعداد ۵۰ نفر بر اثر مسموميت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند، اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه آمار فوتی ها ۳۹ نفر بود ۲۸ درصد افزایش داشت.

به گزارش  روابط عمومي اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران ، دکتر علی عباسی افزود : در نيمه  سال جاري از كل فوتی های مسمومیت با  قرص برنج در استان ۲۷ نفر زن و ۲۳ نفر مرد بودند.

در اين مدت شهرستان هاي ساری با  ۱۴ ، بابل با ۱۳  فوتي به ترتيب بيشترين آمار تلفات قرص برنج را به خود اختصاص داده اند. اين در حالي است كه آمار مسمومیت با قرص برنج در شهرستان های نور ّ، رامسر ، فریدونکنار ،سوادکوه ،بابلسر هر کدام یک فوتی گزارش شده است.

خرداد بیشترین فوتی

بر اساس این گزارش خرداد با ۹ ،فروردین ، اردیبهشت و تیر هر کدام با ۶ مورد بیشترین فوتی و مرداد با ۳ مورد کمترین فوتی در آن گزارش شده است.

متاهلین بیشترین فوتی

مدیر کل پزشکی قانونی استان با اشاره به اینکه از این تعداد ۲۹ نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند افزود: سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۱۷ مورد و سنین ۳۱ تا ۴۰ سال با ۱۰ مورد بیشترین و سنین ۶۱ سال به بالا و کمتر از ۱۶ سال هر کدام با یک  فوتی ناشی از مسمومیت با قرص برنج گزارش شده است.
ضرورت اعمال تدابير سختگيرانه براي جلوگيري از توزيع قرص برنج

هر چند طي سال هاي گذشته و طبق آمارهاي موجود شاهد كاهش تلفات قرص برنج در استان بوديم به نحوي كه در سال گذشته اين آمار با كاهش ۳۶ درصد مواجه بود، اما متأسفانه در سال جاري آمار مسموميت با قرص برنج مجدد روند افزايشي را در پيش گرفته و شايد همين امر اعمال تدابير ويژه و سختگيرانه تر براي جلوگيري از ورود غيرقانوني قرص برنج به كشور و ممنوعيت فروش آن را دو چندان مي كند.