استاندارمازندران گفت: تاکنون افزون بر هفت هزار میلیارد ریال اعتبار سفر رئیس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید به این استان اختصاص داده شد.

 ربیع فلاح جلودار روز شنبه در شورای توسعه و برنامه ریزی مازندران افزود : تاکنون با احتساب تخصیص سال جاری حدود ۸۰ درصد از اعتبار ۹ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریالی سفر رئیس جمهوری به این استان پرداخت شد.
به گفته وی این اعتبار برای اجرای ۴۶ پروژه عمرانی تخصیص داده شد.
وی اضافه کرد : براساس وعده سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ۱۰۰ درصد اعتبار سفر کاروان دولت تدبیر وامید و رئیس جمهوری به این استان پرداخت می شود.
*اختصاص یک هزار و ۸۰۰میلیارد ریال اعتبارسفررئیس جمهوری برای سال ۹۵
نماینده عالی دولت در مازندران گفت که در سال جاری حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از اعتبار سال ۹۵ سفر رئیس جمهوری نیز به این استان تخصیص داده شد.
ربیع فلاح اظهارداشت : اعتبار سفر رئیس جمهوری براساس مصوبات سفر در اختیار دستگاه های اجرایی متولی برای اجرای پروژه های عمرانی قرار می گیرد.
رئیس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید مهرماه سال ۹۴ به مازندران سفر کرد و برای این استان ۹ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۴۶پروژه بزرگ عمرانی مصوب کرده است.
* اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رئیس جمهوری برای توسعه باغ در اراضی شیبدار
نماینده عالی دولت در مازندران گفت که ۲۵۰ میلیارد ریال از اعتبار ابلاغی سفر رئیس جمهوری در سال جاری برای توسعه باغات در اراضی شیبدار اختصاص داده شد.
ربیع فلاح افزود : با این اعتبار طبق پیشنهاد سازمان جهاد کشاورزی و مصوب سفر رئیس جمهوری توسعه باغ در افزون بر پنج هزار هکتار از اراضی شیبدار صورت می گیرد.
به گفته وی در دولت تدبیر و امید حدود ۳ هزار هکتار توسعه باغات در اراضی شیبدار این استان اجرا شده است.
از بدو شروع اجرای طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار در مازندران در پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۲۲ هزار هکتار اراضی شیبدار تحت پوشش باغات قرار گرفت.
* اختصاص اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی برای چهار سد پلاستکی در مازندران
استاندارمازندران گفت که چهار سد پلاستکی از حدود ۱۰ سال قبل شروع و به صورت نیمه کاره رها شده بود.
فلاح جلودار افزود : در سفر رئیس جمهوری حدود ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل چهار سد پلاستکی اختصاص داده شد که تا پایان سال ۹۶ تکمیل و آبگیری می شود .
وی اضافه کرد : با تکمیل این پروژه ها و آبکیری آن بخش زیادی ازمشکلات ناشی از کمبود آب برای مصارف کشاورزی تامین می شود.
* اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مدیریت شهری از مخل سفر رئیس جمهوری
استاندارمازندران گفت که همچنین از محل سفر رئیس جمهوری به این استان ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای عمران و توسعه شهری اختصاص داده شد.
فلاح اظهارداشت که این اعتبار به ۱۲ شهرداری در سطح استان برای اجرای طرح های عمران شهری شهرداری ها قرار داده می شود.
به گفته وی بخشی از این اعتبار برای تعیین تکلیف بدهی کمپوست زباله و ۱۵ میلیارد ریال نیز برای آسفالت شهری شهر کلاردشت پرداخت می شود./ ایرنا