عضو شورای شهر ساری:

پایان مشکل ترافیک در بلوار داراب ساری

زیرگذر راه‌آهن منطقه «پل گردن» ساری هم‌زمان با میلاد امام رضا (ع) با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ساری زیر بار ترافیک رفت.

به گزارش،ونگ وا، با ایجاد این ۲ زیرگذر، مشکل ترافیک بلوار داراب در محدوده ابتدای «لسانی» و «پل گردن» به طور کامل برطرف شد.
عضو شورای اسلامی شهر ساری درباره هدف از ساخت ۲ زیرگذر پل گردن گفت: ساخت این ۲ زیرگذر برای از بین بردن معضل ترافیک تقاطع همسطح بود که همیشه منشأ تصادفات است و با وجود تردد قطار در این مسیر، احتمال حادثه افزایش می‌یافت. همیشه مشکلات زیادی هنگام تردد قطار داشتیم. بنابراین ساخت زیرگذر حوادث احتمالی را در این منطقه به صفر می‌رساند.
«علی‌اکبر زلیکانی» با اشاره به این‌که به دلیل طولانی بودن باند رفت و برگشت زیرگذرها از حریم راه‌آهن استفاده شد اظهار کرد: ساخت زیرگذری با دهانه‌ای بیش از ۶ متر زیر ریل راه‌آهن نخستین بار است که با همکاری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اتفاق می‌افتد.
وی افزود: ساخت این زیرگذر از کارهای بزرگ شهرداری بود که به صورت مستقل انجام شد. کل قطعات بتونی آن از سوی سازمان عمران طراحی و گودبرداری، نصب، راه‌اندازی، ریل‌گذاری و تکمیل آن با موفقیت انجام شده است. با توجه به این‌که نمی‌توان مسیر ریل را قطع کرد، برای سهولت در این کار ریل دیگری کنار آن قرار داده شد تا تردد قطار به راحتی صورت گیرد. خوشبختانه آسیبی هم به ریل وارد نشد و رکورد جدیدی در اجرای زیرگذرها راه‌آهن رقم خورد. عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت: برای حرکت محور شمال به جنوب نیاز داریم در ۵ راهی عبور پل گردن میدانگاهی بنا شود. با توجه به تملک و عقب‌نشینی که قرار است اتفاق بیفتد، رفیوژ وسط خیابان شهدای محراب تا سه‌راه بلوار کشاورز هم باید عقب‌نشینی شود. برای این ۲ پروژه با رمپ ورودی و خروجی ۷ تا ۸ میلیارد تومان هزینه شد. زلیکانی افزود: ساخت زیرگذر داراب با هدف برداشتن مانع راه‌آهن در دسترسی بلوار داراب و تسهیل در ضلع جنوبی راه‌آهن انجام شد. این مسیر با راه‌بند مدیریت می‌شد و با توجه به حجم ترافیکی که پیش‌بینی می‌شود برای آینده بلوار داراب ایجاد شود، یکی از ضرورت‌های زیرساختی ساری محسوب می‌شد. وی قرار داشتن پل کابلی در حال ساخت ساری در انتهای بلوار داراب را یکی از دلایل پرترافیک شدن بلوار داراب در آینده عنوان کرد و گفت: این بلوار با بهره‌برداری از پل کابلی به مسیری گردشگرپذیر تبدیل می‌شود. به همین دلیل، شهرداری تصمیم گرفت که هرچه زودتر راه‌بند را از جریان ترافیکی بلوار داراب حذف کند.