ونگ وا:  مهندس احمدی فرماندار شهرستان نکا در جلسه برنامه ریزی روز نکا و یادواره سرداران و ۴۳۰ شهید والامقام ، سردار شهید طوسی را مردی مبارز و خستگی ناپذیر دانست و گفت: با استقامت در برابر سختی ها و مشکلات ایستاد و پا به پای بسیجیان و رزمندگان برای حفظ خاک میهن اسلامی تلاش کرد.

نماینده عالی دولت در این شهرستان گفت: همه به شهدا و خانواده‌های بزرگ آنان بدهکاریم و برگزاری یادواره‌های شهدا راهی برای پاسداشت نام و یادشان و توجه دادن جوانان و نوجوانان جامعه به الگوبرداری از این شهدای ارزشمند و بزرگوار و عمل به وصایای آنان به عنوان چراغ راه زندگی است.

فرماندار نکا افزود: امروز ما هر چه در انقلاب اسلامی داریم به دلیل جهاد و مجاهدت در راه خدا و زیر پرچم ولایت است که باید قدردان ولایت بوده و ثابت قدم باشیم.

این مسول ادامه داد: شهرستان نکا دارای سرداران و فرماندهان بزرگی در عرصه دفاع از این آب و خاک در طول هشت سال دفاع مقدس است که سرداران شهید محمدحسن قاسمی‌طوسی، محمد فتح‌اللهی، عزیزالله لازری، غلام‌علی مرادیان، علی‌اصغر کریمی، موسی نظری، محمدرحیم بردبار، احمد شیرخانی، نادعلی دیندارکلایی، ابوالقاسم اکبری، اباصلت سپیدروز از ۱۱ سردار شهید این شهرستان هستند.

مهندس احمدی تصریح کرد: همزمان با روز نکا ، و با هدف ارج نهادن به مقام والای شهید و شهادت یادواره سرداران و ۴۳۰ شهید والامقام ۵ شهید مدافع حرم این شهرستان به محوریت سردارشهید محمدحسن طوسی قائم مقام لشگر ۲۵ کربلا برگزار می گردد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نکا ،سردار شهید محمد حسن طوسی در مورخه ی ۱۹/۱/۱۳۶۶ در سن ۲۹ سالگی برای همیشه و با اصابت ترکش های خمپاره ۶۰ م.م عراقی ها در شلمچه برای همیشه ی تاریخ از زمینیان فاصله گرفت . آن گونه که خود خواسته بود ، ابتدا به فضلیت گمنامی رسید ، پس از سال ها فراق و هجران ، در سال ۱۳۷۴ پیکر پاک و مطهرش روی دستان یارانش قرار گرفت و در فصلی سبز و دشتی زیبا چون شقایق سرخ در خامه دل یارانش کاشته شد.