معاون فنی عمرانی شهرداری ساری:

معاون فنی عمرانی شهرداری ساری به طرح جامع ترافيك اشاره کرد و گفت: در راستاي روان سازي ترافيك شهري و با هدف تسهيل در عبور و مرور شهروندان و كاهش بار ترافيكي سطح شهر، احداث تقاطع غير هم سطح ميدان هلال احمر با طول ۸۵ متر در دستور كار مديريت شهري قرار گرفته و اجرايي خواهد شد.

به گزارش ونگ وا، به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري ساري، عباس رشيدي به گره ترافيكي میدان هلال‌احمر اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اينكه اين محل، تقاطع بلوار دفاع مقدس(كمربندي شرقي )، بلوار طالقانی و بلوار امام رضا و نيز نقطه اتصال حلقه کناری شهرساری بوده از حجم بار ترافيكي سنگيني در ساعات مختلف شبانه روز برخوردار است.

وي افزود: بر اين اساس و در راستاي روان سازي ترافيك اين منطقه، احداث تقاطع غير هم سطح ميدان هلال احمر  بصورت ۲ باند يكطرفه از بلوار دفاع مقدس (كمربندي شرقي) به بلوار امام رضا و بر مبناي طرح جامع ترافيك در دستور كار شهرداري ساري قرار گرفت.

 اين مسئول عرض ۸ متري زيرگذر  و قوس كلوتوئيد با شعاع ۷۵ متري از بلوار دفاع مقدس بسمت بلوار امام رضا را مورد توجه قرار داد و تصريح كرد: طول كلي زيرگذر از ابتداي رمپ ورودي تا خروجي ۳۱۷ متر با ارتفاع مجاز ۵ متري و با شيب رمپ هاي حداكثري ۸ درصد خواهد بود .

 معاون فني عمراني شهرداري ساري روش اجراي ساختمان زيرگذر را بصورت احداث شمع ستون دانست و گفت: نماي داخلي بصورت پنل هاي پيش ساخته بوده خواهد بود و سطح كل عرشه نيز ۷۷۳ متر مربع مي باشد.

 رشيدي سهولت انتقال حجم حدود ۲۰ درصد از ترافیک بلوار دفاع مقدس به بلوار امام رضا را از ديگر مزاياي اين طرح برشمرد و ادامه داد: با ایجاد میدان و دوربرگردان‌ها و ایستگاه‌های تاکسی ، روان‌سازی ترافيك و ساماندهی عبور و مرور در اين منطقه عملياتي خواهد شد.

اين مسئول به هدايت آبهاي سطحي زيرگذر ميدان هلال احمر اشاره نموده و گفت: با مطالعات و بررسی به عمل آمده مقرر گرديد هدايت آب‌های سطحی زیرگذر به‌صورت کانال زیرزمینی( نقب ) از زیرگذر به رودخانه تجن اجرايي گردد.

 معاون فني عمراني شهرداري ساري با قدرداني از صبوري و شكيبايي شهروندان در طول اجراي پروژه هاي عمراني خاطر نشان كرد: پروژه زيرگذر ميدان هلال احمر در راستاي طرح جامع ترافيكي و با راهبرد روان سازي ترافيك شهري با همت تيم مديريت شهري و همراهي شهروندان بزودي در دستور كار قرار گرفته و اجرايي خواهد شد.