– شبکه خبری سی ان ان عربی روزشنبه گزارش داد: بحث و جدل و سوالات درباره شرایط و وضعیت سعد الحریری نخست وزیر لبنان که هفته پیش از مقام خود استعفا کرده همچنان ادامه دارد وهدر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درمورد نگهداری حریری در ریاض می گویددولت عربستان باید پاسخگو باشد.

به گزارش ایرنا، سی ان ان در ادامه این مطلب افزود: حریری در بیان استعفایش ایران و حزب الله را متهم کرد و گفت که از ترس جانش استعفا کرده است.
وی گفت: وضعیت کنونی لبنان شبیه وضعیتی است که پدرش رفیق حریری نخست وزیر اسبق ترور شد.
هدر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در همین رابطه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که کریستوفرهینزل کاردار آمریکا درعربستان چهارشنبه گذشته با حریری ملاقات کرده است.
وی درباره شرایط و وضعیت نگهداری نخست وزیر مستعفی لبنان گفت که این سوال را از دولت عربستان و دفتر حریری بپرسید.
یک منبع آگاه در گفت و گو با سی ان ان گفت که حریری خود را آزاد نمی داند و دولت لبنان و حزب المستقبل که ریاست آن را حریری برعهده دارد نیز هیچ نظری در باره حوادث جاری ندارند.
گمانه زنی ها درباره بازداشت حریری توسط مقامات سعودی در روزهای گذشته افزایش یافته و در همین حال مقامات سعودی مجبور کردن حریری به استعفا و یا تحت اقامت اجباری قرار دادن وی را تکذیب می کنند.
بنابراین گزارش، با این حال حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی که دیروز (جمعه) بیان کرد گفت که حریری درعربستان تحت بازداشت قرار دارد و تا این لحظه از برگشتش به لبنان جلوگیری شده است و این مساله باید به وضوح و آشکار بیان شود.
وی گفت که ما دخالت سعودی ها را در مور داخلی لبنان و رفتار توهین آمیز با نخست وزیر لبنان را محکوم می کنیم.
نصرالله تاکید کرد که توهین به نخست وزیر لبنان توهین به همه لبنانی ها است حتی اگر ما با سیاست های او اختلاف داشته باشیم.
دراین گزارش یادآوری شده که میشل عون رئیس جمهوری لبنان در جریان دیدارش با ولید البخاری کاردار عربستان در بیروت خواستار بازگشت حریری شد و گفت: شیوه استعفای حریری از مقامش غیر قابل قبول است و او استعفای حریری را تا زمانی که به لبنان بازنگشته قبول نخواهد کرد.