فرمانده انتظامی مازندران:

فرمانده انتظامی مازندران گفت: ۴۴ باند مخوف در استان متلاشی شدند و در کنار اقدامات مبارزه با مواد مخدر بحث پیشگیری هم در برنامه کاری قرار دارد.

به گزارش ونگ وا، سردار میرفیضی صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: فعالان رسانه‌ای در همه عرصه‌ها همیار پلیس بودند و در استان مازندران تعامل مناسبی بین رسانه و پلیس وجود دارد.

وی تصریح کرد: یکی از پایه‌های افزایش اعتماد به پلیس توسط مردم، رسانه‌ها هستند،تعامل  بین رسانه و پلیس در استان وجود دارد.

فرمانده انتظامی مازندران خاطر نشان کرد: بیش از ۱۳۰  برنامه‌ متعدد در هفته ناجا در استان پیش‌بینی شده است و تلاش داریم در این هفته خدمات ناجا را به مردم معرفی کنیم.

وی با اعلام اینکه هفته ناجا فرصتی است که زمینه جلب اعتماد عمومی مردم را داشته باشیم،افزود: افزایش جلب اعتماد عمومی افزایش احساس امنیت را در جامعه به دنبال دارد.

میرفیضی در ارتباط با شعارهای که برای هفته ناجا انتخاب می‌شود، افزود: این شعارها بستگی به شرایط اجتماعی و زمانی تعیین می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: رعایت حقوق شهروندی، قانونمداری، توجه به دانش محوری و کارآمدی و در نهایت ولایت‌مداری در این شعارها لحاظ می‌شود، این شعار برای این هفته نیست و به صورت کل سال در برنامه‌ کاری قرار می‌گیرد.

فرمانده انتظامی مازندران با اعلام اینکه مردم در حوزه‌های مختلف از پلیس خدمات می‌گیرند، گفت: در طول ۶ ماه فقط ۵۰۰ هزار نفر در ارتباط با گذرنامه از پلیس خدمات گرفتند و در سایر حوزه‌ها هم این آمار و ارقام‌ها به همین صورت است،  پلیس بیشترین ارتباط با مردم در حوزه‌های مختلف دارد.

 وی با اعلام اینکه برای پلیس در تراز انقلاب اسلامی اقدامات زیادی باید انجام شود، گفت: اقداماتی زیادی در این حوزه در حال انجام است و به صورت ویژه تحقق این اهداف در برنامه کاری ما قرار دارد.

میرفیضی درباره اقدامات انجام شده پلیس مازندران در کشفیات مواد مخدر،بیان کرد: یک تن و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر طی ۶ ماه اخیر در استان کشف شد که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است و ۳۴۰ کیلو از این مواد مورفین بوده است و ۸ هزار و ۸۰۰ نفر دستگیر شدند که از این افراد ۳ هزار و ۹۰۰ نفر خرده فروش بودند.

وی اضافه کرد: ۴۴ باند مخوف در استان متلاشی شدند و در کنار اقدامات مبارزه با مواد مخدر بحث پیشگیری هم در برنامه کاری قرار دارد.

فرمانده انتظامی مازندران در ارتباط با میزان تصادفات،افزود: میزان فوتی‌ها نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش داشت که تعداد آنها ۳۳۲ نفر بوده است، و ۱۳ درصد افزایش اعمال قانون در استان شاهد بودیم.

وی با اعلام اینکه همکاران ما در پلیس فتا اقدامات مناسبی در زمینه پیشگیری و اقدامات ارتقاء آموزشی را در دستور کار خویش قرار دادند،گفت: اگر بتوانیم سواد آموزشی افراد را افزایش بدهیم میزان جرائم کاهش پیدا می‌کند.

میرفیضی با اعلام اینکه ۱۶۰ هزار واحد صنفی داری پروانه و فاقد پروانه در استان فعال هستند، گفت: ۹ هزار و ۲۰۰ مورد اخطار پلمب انجام دادیم و بیش از سه هزار و۷۰۰ واحد صنفی در این حوزه پلمپ شدند.

وی با اعلام اینکه نزدیک بیش از ۵۲۰ هزار اوراق قضایی را ابلاغ کردیم، افزود: ۳۱۵ هزار نفر از کلانتری‌های ما خدمات گرفتند، میزان نزاع در جامعه آمار بالایی دارد که انتظار است در این بخش رفتارهای اجتماعی در جامعه اصلاح شود، در برخی مواقع هزینه ناکارآمدی برخی از دستگاه‌ها متوجه پلیس است که انتظار داریم رسانه‌ها به این بخش توجه ویژه داشته باشند./فارس