رئیس اداره شیلات بهشهر، نکا و گلوگاه گفت: ۳ واحد کارخانه کنسرو ماهی با ظرفیت تولید ۴۰ میلیون قوطی در سال و اشتغال ۹۴ نفر در سال ۱۳۹۵ در بندر شیلاتی امیرآباد شهرستان بهشهر مشغول فعالیت است.

عباس اسماعیلی ملا در گفت و گو با ایسنا مازندران، اظهار کرد: در فصل صید ماهیان سال گذشته، مصادف با ۲۰ مهر تا ۲۰ اسفند ۹۵ در مدت ۵ ماه ۳۱۸٫۸ تن ماهیان استخوانی توسط ۱۱ شرکت تعاونی صیادی شهرستان بهشهر صید شد.

وی با بیان اینکه در فصل صید ماهیان سال گذشته ۱۷٫۲۵ تن ماهیان استخوانی توسط یک شرکت تعاونی صیادی در شهرستان نکا صید شد، افزود: ۱۳٫۷ تن ماهیان استخوانی توسط یک شرکت تعاونی صیادی در شهرستان گلوگاه در فصل صید ماهیان سال گذشته صید شد.

رئیس اداره شیلات بهشهر، نکا و گلوگاه خاطرنشان کرد: ۲۳ فروند شناور کیلکاگیر با فعالیت ۴۵ صیاد در طی سال ۹۵ میزان ۹۰۰ تن کیلکا در سواحل دریای شهرستان بهشهر صید کردند.

اسماعیلی ملا با اشاره به وضعیت کارخانه های صنایع تبدیلی در بندر شیلاتی امیرآباد شهرستان بهشهر، گفت: ۳ واحد کارخانه کنسرو ماهی با ظرفیت تولید ۴۰ میلیون قوطی در سال و اشتغال ۹۴ نفر در سال ۱۳۹۵ و یک واحد کارخانه پودر ماهی با ظرفیت تولید ۲ هزار تن در سال و اشتغال ۱۵ نفر در سال ۱۳۹۵ در بندر شیلاتی امیرآباد شهرستان بهشهر مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: ۳۱۱ قطعه مزارع گرمآبی با مساحت ۱۰۶۲ هکتار و میزان تولید ۵ هزار و ۱۳۶ تن در سال ۹۵ با ۳۶۷ نفر شاغل و همچنین ۱۹ آببندان عمومی با مساحت ۷۸۵ هکتار و میزان تولید ۲ هزار و ۲۳۶ تن در سال ۹۵ با ۱۵۴ نفر شاغل در شهرستان بهشهر وجود دارد.

رئیس اداره شیلات بهشهر، نکا و گلوگاه اظهار کرد: یک قطعه پرورش میگو با مساحت ۵ هکتار و تولید ۸٫۲ تن در سال ۹۵ و ۲ نفر شاغل و همچنین یک قطعه پرورش ماهیان زینتی با مساحت ۳ هزار مترمربع و تولید ۸۵ هزار قطعه ماهی زینتی در سال ۹۵ با ۶ نفر شاغل در شهرستان بهشهر مشغول به فعالیت هستند.

اسماعیلی ملا گفت: سال گذشته در شهرستان نکا ۴۶ قطعه مزارع گرمآبی با مساحت ۲۹٫۶ هکتار و تولید ۱۲۷ تن، ۲ آببندان عمومی با مساحت ۱۱۸ هکتار و تولید ۱۱۱ تن و نیز یک قطعه مزرعه سردآبی با مساحت ۱۵۰۰ مترمربع و تولید ۲۷٫۴ تن در سال ۹۵ بوده است که در مجموع ۲۱ نفر در آبزی پروری شهرستان نکا اشتغال دارند.

وی تصریح کرد: سال ۹۵ در شهرستان گلوگاه ۳۶ قطعه مزارع گرمآبی با مساحت ۱۳۸٫۷ هکتار و عملکرد تولید ۵۹۵ تن و ۱۰ قطعه آببندان عمومی با مساحت ۳۳۹ هکتار و تولید ۷۱۰ تن و همچنین یک قطعه مزارع سردآبی با مساحت ۲۰۰ مترمربع و تولید ۴٫۲ تن مشغول به فعالیت هستند که ۹۶ نفر در بخش آبزی پروری شهرستان گلوگاه مشغول به کار هستند.