رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت : تحقق اقدامات و برنامه های درست دولت باعث شده تا وابستگی ها کمتر و اقتصاد کشور مقاوم تر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، محمد نهاوندیان سه شنبه شب در جشن میلاد امام علی (ع) در ساری ؛ تلاش گسترده برای توسعه و آبادانی ایران اسلامی را از محورهای عمده فعالیت دولت یازدهم برشمرد و افزود : این تلاش ها و اقدامات دولت در زندگی اقشار کم درآمد، بیشترین ثمردهی را بویژه در بلندمدت داشته است .
وی به تراز مثبت تجاری ایران و پیشی گرفتن صادرات بر واردات اشاره کرد و گفت : ۶۲ سال پس از دوره مرحوم دکتر مصدق، تراز تجاری کشور هرگز مثبت نشده بود ، اما در سال ۹۴ و ۹۵ توانستیم به نقطه ای برسیم که درجه مقاومت این کشور افزایش یابد و تراز صادرات غیرنفتی در برابر واردات مثبت شود.
نهاوندیان ، خودکفایی در برخی محصولات کشاورزی از جمله گندم را علائم توفیق در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی خواند و اظهار داشت : بی تردید اکنون وقتی بدخواهان می بینند ایران با تکیه بر توان خود موفق شده نه تنها مشکلات را حل کند ، بلکه طی دو الی سه سال ، به رشد ۸ درصدی نیز دست یافته است ، کمتر در مخیله خود به فکر ضربه زدن به اقتصاد ایران می افتند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری ، عزت در کنار حکمت و مصلحت را آموزه بزرگ مقام معظم رهبری در مسیر تلاش برای سربلندی و سرافرازی ایران دانست و گفت : امروز ایران با عزت با دنیا سخن می گوید اما عزت را در کنار حکمت و مصلحت تعریف می کنیم.
** برنامه ریزی گسترده برای شکوفاهی مازندران
نهاوندیان همچنین با بیان اینکه دولت یازدهم برنامه گسترده ای برای شکوفایی استعدادهای مازندران تدارک دیده ، گفت : دولت به عهدی که با مردم بسته ، پایبند است و افتتاح گسترده طرح ها و پروژه ها در سراسر کشور و از جمله مازندران ، بیانگر عمل به این عهد و وفاست.
وی با تاکید بر اینکه همه دستاوردها به برکت صمیمیت ، همبستگی و نشاط مردم است ، افزود : مازندران با ترکیب جمعیتی متناسب دارای استعدادهای فراوانی است ، اما متاسفانه این استعدادها در بخش هایی به فعلیت نرسیده است .
رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت : تلاش های خوبی در مازندران صورت گرفته که یکی از این تلاش ها متصل کردن مازندران به دیگر استان های کشور از طریق توجه به محورهای اصلی استان است.
** نفرت پراکنان در انتخابات ، نامیدی درو خواهند کرد
نهاوندیان همچنین به دو انتخابات در ماه آتی اشاره کرد و اظهار داشت : مردم ایران با مشارکت گسترده در انتخابات ، پیام وحدت و یکدلی، عزت و اخلاق خود را به جهانیان می رسانند.
وی افزود : در انتخابات آتی ، آنهایی که نفرت می افکنند، بی تردید ناامیدی درو خواهند کرد چرا که ملت مصمم است مسیر روشن خود را با عزت و تا رسیدن به ایرانی آبادتر دنبال کند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری مازندران و طبرستان را مهد شیعیان واقعی علی ابن ابی طالب(ع) دانست و گفت : یکی از بهترین مکان هایی که جشن میلاد علی(ع) را می توان گرفت ، دیار علویان و مازندران است.
نهاوندیان به همراه دو تن دیگر از معاونان رئیس جمهوری و ۱۱ وزیر کابینه روز سه شنبه همزمان با میلاد امام علی (ع) در سفر یک روزه دکتر حسن روحانی به مازندران ، مهمان مردم این استان بودند.
رئیس جمهوری در این سفر به صورت ویدیو کنفرانس ۳۴ طرح زیرساختی و اقتصادی را با بیش از ۱۸ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال هزینه افتتاح کرد.
همچنین در این سفر عملیات اجرایی ۹ طرح زیرساختی و اقتصادی مازندران هم که دولت حدود ۱۵ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای آنها پیش بینی کرده ، آغاز شد.
نشست صمیمی با نخبگان و فرهیختگان استان مازندران در نوشهر برنامه پایانی رئیس جمهوری به مازندران بود و پس از آن نیز دکتر روحانی ، مازندران را از فرودگاه نوشهر به مقصد تهران ترک کرد.
رئیس جمهوری پیش از این در مهر سال ۹۴ در قالب سفر کاروان دولت تدبیر و امید به مازندران سفر کرده بود که دستاورد آن برای مردم استان ۴۶ مصوبه با اعتباری حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال بود.