مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری چهار رخداد مهم فرهنگی و بین المللی بهمن ماه  امسال در استان خبر داد.

به گزارش ونگ وا احد جاودانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب مازندران، در جمع خبرنگاران از برگزاری چهار رخداد مهم در دهه سوم بهمن‌ماه در مازندران خبر داد.

وی نمایشگاه کتاب، مطبوعات، صنعت چاپ، بسته‌بندی، تبلیغات و جشنواره فیلم فجر را از رویدادهای مهم استان برشمرد و افزود: نمایشگاه صنعت چاپ، بسته‌بندی و تبلیغات فرصتی خوبی است تا فعالان این عرصه به عرضه یافته‌ها و دستاوردهای این حوزه اقدام کنند و چالش‌های این بخش مطرح و تبیین شود.

جاودانی تصریح کرد: میزبانی مازندران و شهرستان ساری از سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی فرصتی است که طی جلساتی که با وزارت ارشاد داشتیم، به وجود آمد و ملاک انتخاب این میزبانی بر اساس ارزیابی عملکرد استان‌ها در نمایشگاه‌های دوره‌های قبل بوده است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ضمن رضایت از روند پوشش اخبار نمایشگاه و قدردانی از حضور خبرنگاران، گفت: برای آنکه علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در این فرصت از نمایشگاه بازدید کنند ساعت نمایشگاه را یک ساعت و تا ۸ شب تمدید شد.

وی از افزایش حضور ناشران و نمایندگان خارجی در این دوره از نمایشگاه خبر داد.

جاودانی تصریح کرد: به دلیل تغییر فضای نمایشگاه و عدم اطلاع برخی از شهروندان استان از مکان جدید، انتظار داریم با تبلیغات خوبی که در فضای مجازی و رسانه‌ها استان صورت گرفته در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه شاهد افزایش حضور علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی در نمایشگاه باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، از حضور و سخنرانی وزیر ارشاد در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در ساری خبر داد و افزود: بنا داریم زمان نمایشگاه را تا روز جمعه ۲۲ بهمن‌ماه تمدید کنیم.

جاودانی با اشاره به اینکه موضوع تمرکززدایی و توسعه فرهنگی جزو اولویت‌های کاری ما است خاطر نشان کرد: بسیاری از برنامه‌های استانی و ملی همچون، جشنواره سیاه‌بازی، فیلم فجر، جشنواره هنری و نمایشی، هنرهای تجسمی و.. در شهرستان‌ها برگزاری شده است.

این مسئول با بیان اینکه اگر شهرداران و فرمانداران استقبال خوبی از این رویداد فرهنگی داشته باشند همان شهر می‌تواند میزبان برنامه‌های فرهنگی استانی باشد اظهار کرد: ما آمادگی داریم این میزبانی را به شهرستان‌ها واگذار کنیم زیرا ما همه شهرستان‌های استان را یکپارچه مازندران می‌بینیم.

جاودانی درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر در ساری، گفت: این جشنواره همزمان با کشور در مرکز مازندران در حال برگزاری است به‌طوری‌که شاهد استقبال پرشور مردم از این دوره از جشنواره نسبت به دوره‌های قبل هستیم.