به دنبال مطرح شدن نامگذاری بندرامیرآباد مازندران به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی ، واکنش زیادی به در این نام گذاری صورت گرفتکه یکی از مهمترین و تاثیرگذاترین آن مصاحبه سید علی اکبر طاهایی استاندار سابق مازندران با شمال نیوز بود که در آن تاکید شده بود این بندر باید به نام شهید آیت الله هاشمی نژاد نامگذاری شود .

به گزارش شمال نیوز ، انتشار گفتگوی طاهایی با شمال نیوز بازتاب گسترده ای در رسانه های کشور یافت تا جایی که  واکنش محمد هاشمی برادر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را نیز بدنبال داشت .

محمد هاشمی در نامه ای به مهندس طاهایی استاندار سابق مازندران از عدم موافقت خانواده هاشمی رفسنجانی از این تغییر نام خبر داد .

متن کامل این پیام بدین شرح است :

جناب آقای طاهایی سلام علیکم

همچنانکه درتماس تلفنی عرض شدضمن تشکر ازا حساسات مردم منطقه این تغییر نام به هیچ وجه مورد تائید اینجانب یا سایرخویشاوندان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نیست  لهذاازمسئولین ذبربط استدعاداریم ازاین تغییرنام صرف نظرفرمایند

باتشکر محمدهاشمی

 

گفتنی است اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی در نخستین نشست این هیات پس از ارتحال هاشمی‌رفسنجانی، پیشنهاد کرد نام بندر مهم و استراتژایک امیرآباد در شرق مازندران به «بندر بین‌المللی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی» با نام اختصاری‌ «B.H.R» تغییر یابد که با رای همه اعضا به تصویب رسید.