دكتر ربيع فلاح در پيامي، 15 مهر ماه، روز ملي روستا را به روستاييان شريف، اعضاي� شوراهای اسلامی و دهیاران سخت کوش استان تبريك گفت.
 به گزارش روابط عمومي استانداري، متن كامل پيام استاندار مازندران به مناسبت روز ملي روستا به شرح زير است:

در شایسته ترین اقدام، پانزده مهرماه هر سال، بنا به پیشنهاد مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و تصویب شورای فرهنگ عمومی در تقویم رسمی کشور، به عنوان روز ملی روستا نامگذاری شده است. نامگذاری این  روز  بزرگ به عنوان روز ملی روستا، فرصتی  است مغتنم تا اندیشمندان، برنامه ریزان، مدیران و مسئولین درسطوح مختلف از یک سو  و  اقشار مختلف اهالی شریف و فهیم  روستایی در کشور  از سوی دیگر،  با مطالعه و بررسي  نقش و جایگاه روستا در توسعه از گذشته  تا به امروز و  از امروز تا فرداهای بهتر به کاوشگری پرداخته و صفا، صمیمیت و  یکرنگی  روستا و روستايي را ارج نهند تا  ضمن  پاسداشت و حفظ و حراست  از  فرهنگ، سنن و آداب ناب روستاها که ریشه های عمیقی در اعتقادات و  باورهای دینی این کشور و سامان دارد، با استفاده از تمامی ظرفيت ها و برنامه ریزی دقیق در سطوح مختلف مدیریت کشور، به نقش روستا ها در آبادانی و توسعه کشور و میهن عزیزمان ایران و نیز به زوایای مختلف نقش آفرینی آنان در عرصه های گوناگون  اعم از فرهنگی،  اجتماعی و اقتصادی  بپردازند .

در سالی که از سوی مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) به عنوان  سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل  نام گذاری شده  بی تردید، روستاها به عنوان خاستگاه تولید و خودکفایی نقش ارزنده و  اساسی در تحقق شعار سال داشته و دارند.

حقيقتا و به گواهی  تاریخ،  نقش و  جایگاه روستائیان در پیروزی نهضت ها و  دستیابی به خودکفایی و استقلال، بویژه عصر حاضر و نقشی را که روستائیان شریف در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامي و هشت سال دفاع مقدس وسایر عرصه ها،  به نمایش گذاشته اند، بویژه در استان مازندران،   نقشی بی بد یل و  ستودنی است.

فرصت را غنيمت شمرده، ضمن گرامیداشت روز ملي روستا سپاس و قدردانی خود را  از مردان و زنان و اهالی شریف و زحمتكش روستاها، اعضاي  شوراهای اسلامی و دهیاران سخت کوش  اعلام نموده و اميدوارم  با اهتمام ویژه براي حفظ آداب، رسوم، صفا و صمیمت روستایی، زمینه جلب و جذب سرمایه گذاران و رونق اقتصادی این مناطق بیش از پیش فراهم گردد .

ربیع فلاح جلودار

استاندار مازندران