ربيعي، در اين جلسه اجراي طرح هاي توسعه كسب و كار نظير طرح تكاپو را استراتژي اصلي دولت تدبير و اميد در حوزه اشتغال برشمرد و بيان كرد: اين استراتژي در سال 93 و 94 به صورت پايلوت در 7 استان و اينك در همه استان ها به مرحله اجرا در آمده است و طي آن، مزيت هاي استان ها…

 به گزارش روابط عمومي استانداري، علي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در جلسه كارگروه اشتغال استان، با گرامي داشت ياد و خاطره شهداي گلگون كفن مازندران، ياد آور شد: رفتارهاي اخلاق مدارانه از ارزش هاي مهم و ماندگار شهداي والامقام ما بود.

ربيعي، تثبيت شغل هاي موجود، سرمايه گذاري و توليد و اجراي طرح هاي توسعه كسب و كار نظير طرح تكاپو را 3 استراتژي اصلي دولت تدبير و اميد در صيانت از اشتغال و تقويت آن برشمرد و بيان كرد: استراتژي سوم كه مهم ترين راهبرد دولت در اين راستا بود، در سال 93 و 94 به صورت پايلوت در 7 استان و اينك در همه استان ها به مرحله اجرا در آمده است و طي آن، مزيت هاي استان ها و رسته هاي شغلي آن ها شناسايي گرديد.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، با بيان اين كه بخش هاي خدمات، خدمات مولد و گردشگري، ظرفيت بالايي براي اشتغال دارند، گفت: ما به دنبال پيش بيني پذير كردن مسيرهاي اشتغال هستيم و كار با شركاي اجتماعي از استراتژي هاي ماست.

وي با اشاره به فعاليت 950 آموزشگاه و 100 مربي it و امكانات سخت افزاري در فني و حرفه اي استان، ابراز نمود: دوره هاي فني و حرفه اي توليد محتواي   it در استان تدارك ديده شده است.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، با اعلام اين كه سال گذشته بالغ بر 800 ميليارد تومان در توسعه زيرساخت هاي فناوري مازندران هزينه شده است، تصريح كرد: برنامه توانمند كردن مازندران در اين حوزه را در برنامه داريم.

وي با اشاره به تردد سالانه ي 20 ميليون مسافراز مازندران، با تاكيد بر اين كه بايد مسافران را در استفاده از خدمات it سهيم نماييم، گفت: مازندران با توجه به ظرفيت بالايش در حوزه گردشگري، بايد از حالت مسافر پذيري به جايگاه گردشگر پذير بودن دست يابد تا نقش ict برجسته شود و از عوايد اقتصادي آن مردم بهره گيري كنند.

ربيعي، تصريح كرد: برنامه دولت، حمايت گري و تسهيل گري بيشتر و تصدي گري كمتر است.

محمود واعظي، در اين جلسه با اظهار خوشحالي از اين كه مازندران نخستين استاني است كه تفاهم نامه گسترش كسب و كار it و ict به صورت مستقيم در خود استان منعقد مي شود، گفت: با اجراي اين تفاهم نامه، 4 هزار شغل مستقيم طي يك سال در استان بوجود خواهد آمد و 2 هزار ميليارد تومان بدون بهره گيري…

 به گزارش روابط عمومي استانداري، محمود واعظي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در جلسه كارگروه اشتغال استان با اظهار خوشحالي از اين كه مازندران نخستين استاني است كه تفاهم نامه گسترش كسب و كار it و ict به صورت مستقيم در خود استان منعقد مي شود و استاني است داراي ظرفيت هاي بالاي فناوري اطلاعات و منابع انساني نخبه و كارآمد در اين حوزه، تصريح كرد: از ابتداي حضور در وزارت ارتباطات، آرزويم اين بود كه برنامه هاي در نظر گرفته شده به خلق شغل و ثروت در كشور منتهي شود و امروز از اين بابت واقعا خرسندم.

واعظي، با اشاره به اين كه امروز در جاي جاي كشور در اين حوزه، نهضتي به راه افتاده است، بيان داشت: هر محتوا معادل ثروت است و با اقبالي كه مردم در اين مورد نشان دادند، فضاي مجازي در حال پيدا كردن جايش در فضاي واقعي جامعه است.

وزير ارتباطات با اشاره به اين كه قرار است بخش خصوصي طي اجراي اين تفاهم نامه، 4 هزار شغل مستقيم طي يك سال در استان بوجود آورد و 2 هزار ميليارد تومان بدون بهره گيري از تسهيلات سرمايه گذاري كند، عنوان نمود: بايد امنيت شغلي در فضاي مجازي تامين شود، در آنصورت تحول بزرگي در حوزه تجارت الكترونيك بوجود خواهد آمد.

وي با بيان اين كه عزم و اراده و اتحاد در مديران مازندران خوب است و استان در بخش هاي مختلف بويژه در بسته رونق توليد با كسب رتبه نخست كشور خيلي مطلوب عمل نموده، اظهار داشت: در پي آنيم تا با پيگيري ها و برگزاري جلسات مستمر با استاندار و مسئولين استاني برخي كارهاي بزرگ بر زمين مانده استان به ثمر برسد.

 

ايجاد 4 هزار شغل مستقيم در حوزه ict طي يك سال


اجراي طرح هاي توسعه كسب و كار، مهم ترين استراتژي دولت در حوزه اشتغال است