در پی طوفان شب گذشته بسیاری از درختان خیابان های قائم شهر از ریشه کنده شده و عبور و مرور در شهر به کندی انجام می شود …..

شمال نیوز : طوفان بسیار شدید همراه با رعد و برق  ، قائم شهر را تبدیل به یک شهر بحران زده کرد .

به گزارش شمال نیوز ، در پی طوفان شب گذشته بسیاری از درختان خیابان های قائم شهر از ریشه کنده شده و عبور و مرور در شهر به کندی انجام می شود .

سقف تعداد زیادی از منازل مسکونی و مغازه ها هم برچیده شده و گاها تا وسط خیابان ها و کوچه ها پهن شده است .

تعداد زیادی از بیلبوردهای تبلیغاتی و ایستگاههای اتوبوس نیز از جا کنده شده و این شرایط قائم شهر را شبیه یک شهر جنگ زده کرده است .

نیروهای شهرداری از بامداد امروز کار جمع آوری درختان کنده شده و کمک به آسیب دیدگان را آغاز کرده اند اما اوج بحران به حدی است که به نظر می رسد با امکانات شهرداری قائم شهر رسیدن به شرایط  عادی دشوار است .

شهردار قائم شهر از مردم کمک خواست

شهردار قائم شهر که خود با پوشیدن چکمه و بادگیر در حال امداد رسانی به آسیب دیدگان و پیگیر عادی سازی محیط شهر است به خبرنگار شمال نیوز گفت : همه تلاش خود را می کنیم تا عصر امروز شرایط به حالت عادی برگردد و فردا که اولین روز هفته است مردم با وضعیت مناسبی روبرو شوند .

رحیمی اعلام میزان خسارت به شهر را زیاد اعلام کرد و گفت : در اولین فرصت و با برآورد میزان خسارت به شهر آن را اعلام خواهیم کرد .

وی همچنین از مردم خواست که در این راستا به شهرداری کمک کنند .

آب و برق قائم شهری ها قطع شد

طوفان در قائم شهر همچنین آب و برق شهر را قطع و مردم با مشکلات عدیده ای روبرو شده اند .

خبرنگار شمال نیوز با تردد در مناطق مختلف شهر ، نیروهای امدادی آب و برق را مشاهده نکرده است .

به نظر می رسد به خاطر حجم بحران ادارات برق و آب قائم شهر نیازمند همکاری ادارت شهرهای همجوار باشند .

بنرهای تبریک دردسر ساز !

از دیگر نکات تاسف بار که موجب تشدید بحران و آسیب بیشتر شده است واژگونی انبوه بنرهای تیلیغاتی رئیس ، نایب رئیس و اعضای جدید هیئت رئیسه تازه انتخاب شده شورای شهر قائم شهر است که با انتقاد شهروندان همراه شد .

به هر روی این بنرها شاید برای چند نفری خوشایند بوده باشد اما برای مردم دردسرساز بود . مردم می پرسند اگر این طوفان در روز اتفاق می افتاد و شهروندانی که از کنار این داربست های بنری عبور می کردند دچار حادثه می شدند فاجعه بزرگی رخ می داد .

سرعت تندباد در قائم‌شهر 130 کیلومتر

هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه تا ظهر امروز بارش‌های نقطه‌ای و رگباری در مازندران پیش‌بینی می‌شود، گفت: از بعد از ظهر امروز بارش‌ها در حد پراکنده و فردا هوای استان نیمه‌ابری و ابری است.

نوربخش داداشی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش باران و طوفان از بامداد امروز در سراسر استان مازندران اظهار کرد: بارش باران در بیشتر نقاط استان گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه سرعت تندباد در قائم‌شهر 130 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است، افزود: این میزبان بارش لحظه‌ای بوده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه در شهرهای سرعت باد در آمل 94 کیلومتر، نوشهر 65 کیلومتر، قائم‌شهر 130 کیلومتر و ساری 80 کیلومتر بر ساعت ثبت‌ شده است، خاطرنشان کرد: شدت این تندباد از ساعت چهار بامداد امروز از سمت غرب مازندران شروع شده بود.

وی بیشترین سامانه بارشی ثبت شده را تاکنون برای شهرستان آمل 68 میلی‌متر و نوشهر 47 میلی‌متر ثبت شده است، اضافه کرد: تا ظهر امروز بارش‌های نقطه‌ای و رگباری در استان داریم.

داداشی گفت: از بعد از ظهر بارش‌ها در حد پراکنده و فردا هوای استان نیمه‌ابری و ابری پیش‌بینی می‌شود.

 

این خبر تکمیل می شود …