همزمان با هفتمین روز از هفته دولت پروژه های شهرداری نکا افتتاح و کلنگ زنی شدند که هریک نقش موثری در توسعه شهرستان دارد.
طی مراسمی با حضور فرماندار، نماینده مجلس، شهردار، مدیرکل امورشهری استانداری، روسای ادارت و نهادهای شهرستان، اعضای شورای شهر و جمعی از شهروندان طرح ساماندهی آرامستان و احداث غسالخانه جدید به بهره برداری رسید.
مهندس موسی خلیلی شهردار نکا در این مراسم جابجایی غسالخانه از بافت مسکونی به کنار آرامگاه را در جهت رفاه شهروندان دانست وی افزود غسالخانه جدید به چند مسیر شهر(مسیر کمربندی، خیابان آرامگاه و..) دسترسی دارد و به لحاظ ترافیکی در شرایط مراسم تشییع جنازه ها کمک بزرگی می تواند به شهر بکند. وی افزود غسالخانه جدید دارای فضای بزرگ دارای چندین اتاق برای کاربردهای مختلف و حیاط ومحوطه بزرگ می باشد. شهردار نکا مجموع اعتبارات ساخت غسالخانه و اقداماتی در آرامستان شامل سازماندهی قبور جدید و پلکانی کردن برخی نقاط شیب دار را حدود ۱۲ میلیارد تومان اعلام کرد.
مهندس خلیلی همچنین در مراسم کلنگ زنی پارکینگ طبقاتی تمام اتوماتیک و رونمایی از طرح ورودی شمالی و شرقی شهر این طرحها را برای شهرستان بسیار مهم دانست.
خلیلی گفت پارکینگ در زمینی به مساخت ۹۱۴ متر مربع از اراضی برجای مانده سیل زدگان(ستاد حوادث) بوده که در اختیار شهرداری برای ساخت پارکینگ قرار گرفت و سالهای سال مانده بود. اکنون با جذب سرمایه گذار برای سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی شرکت آرا برج ظفر(مهندس سهرابی پور) و برای ۱۲ هزار مترفضا شامل پارکینگ، مجتمع تجاری، شهرک بازی، پردیس سینمایی و… مجوز صادر شد و تا ۱۴ هزار متر قابل افزایش است.
شهردار نکا از همکاری سرمایه گذار این طرح در اجرای پروژه تقدیر و تشکر کرد. از همکاری اعضای شورای شهر، فرماندار امام جمعه، شریعتی نماینده مردم در مجلس تقدیر و تشکر کرد.
غلامرضا شریعتی نماینده مردم نکا بهشهر و گلوگاه درمجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به طرحهای افتتاح و یا کلنگ زنی شده شهری آنها را بسیار اساسی داست که بخش عمده ای از مشکلات ترافیکی شهر را حل می کند. وی طرحهای ورودی شمالی، جنوبی، و شرقی شهر نکا که قرار است بزودی آغاز شوند را بسیار زیبا و جالب دانست که ورودی شهر در جهات مختلف را بسیار زیبا می کند. وی همچنین گفت باید به مردم نکا بابت انتخاب اعضای شورای شهر در این دوره تبریک گفت چرا که همه اعضا همدل و همراه با شهردار کارهای خوبی را در سطح شهر انجام می دهند.
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی افزود با این روندی که پیش می رود بزودی نکا به یکی از زیباترین شهرهای استان تبدیل می شود.
شریعتی همچنین از فرماندار بومی و پرتلاش نکا آقای رمضانی را هم از موارد امید بخش برای توسعه شهرستان دانست وی گفت: در این دولت پرتلاش دکتر رئیسی که همه تلاشش را می کند و از بودجه جاری می زند تا بودجه عمرانی متوقف نشود قطعا چند سال آینده مشکلات زیربنایی کشور رفع خواهد شد.
مهندس انگوران مدیرکل شهری استانداری هم در این مراسم با اشاره به ۶۳ شهر در استان گفت شهرداری نکا همیشه خوش می درخشد و در اقدامات عمرانی شهرداری نکا همیشه حرف برای گفتن دارد. وی اشاره ای به پروژه های افتاح شده ودر دست اقدام شهرداری نکا کرد و از همه مسئولان پرتلاش و سرمایه گذاران برای پیشبرد پروژه ها به نیکی یاد کرد.
در ابتدای مراسم افتتاح غسالخانه مهندس میری رئیس شورای شهر نکا ضمن قدردانی از تلاش و همکاری مسئولان در پیشرفت پروژه های شهرداری، بویژه رمضانی فرماندار و حجت الاسلام محمدی لایینی امام جمعه نکا اشاره ای به بنای غسالخانه جدید کرد و افزود پیشنهاد می شود برای جلوگیری از بار ترافیکی شهر در حین تشیع جنازه ها مراسم نماز میت در حیاط همین غسالخانه اجرا شود که بسیار وسیع و مناسب است.