ونگ وا -اکبر مقدسی// این روزهادر محافل سیاسی و رسانه ای گمانه زنی هایی در خصوص احتمال استعفای عبدالرضا بابایی فرماندار نکا به منظور شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود خبر می رسد. هرچند نزدیکان فرماندار هیچ چیز را قطعی نمی دانند و همه چیز را به روزهای آینده موکول می کنند. اما به دلایلی که اشاره می شود می توان گفت احتمال نامنویسی نامبرده در انتخابات پیش رو قطعی است :

  • عبدالرضا بابایی در دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انخابیه ساری و میاندورود کاندیدا بود وآرای به نسبت بالایی را کسب کرد. حال با توجه به تجربه بیشتر، سابقه مدیریتی در فرمانداری نکا، اندوخته آراء گذشته و… می تواند امیدوار باشد تا در دوره اخیر یکی از منتخبین ساری ومیاندورود باشد.
  • عبدالرضا بابایی عضو شورای مرکزی حزب اصولگرای جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و نماینده حزب در مازندران است. به نظر می رسد این حزب در این دوره که دولت همسو در راس کار است بازهم تلاش کند از همه ظرفیتهایش برای بدست آوردن کرسی حداکثری مجلس استفاده کند. تا به قدرت حزب و برخی از ارکان آن از جمله علیرضا زاکانی شهردار فعلی تهران در انتخابات آینده بیافزاید.
  • آنچه از شواهد پیداست برخی از سیاسیون اصولگرا در سطح ساری و یا تهران سعی می کنند همیشه هوای بابایی این فرماندار جوان را داشته باشند. وی از ابتدای این مسئولیت سعی کرد یک تیم تبلیغاتی از دوستان ستادی اش در انتخابات گذشته را با خودش به نکا بیاورد تا در اتاق روابط عمومی مشغول به کار شوند. آنها تلاش می کنند عملکرد فرماندار را تولید محتوا و به بهترین شکل نمایش دهند. به نظر می رسد تیم تبلیغاتی ایشان اعتقاد چندانی به رسانه ها و خبرنگاران حوزه نکا ندارند. ولی تلاش زیادی می کنند تا فعالیت فرمانداری و مدیران نکا در رسانه هایی که در شهر ساری و میاندورد منتشر می شوند منعکس گردد. انجام مصاحبه های اختصاصی با دوربین تیم تبلیغاتی و وعدههایی که در آینده قرار است مشکلات شهرستان حل شود و… همه نشان از حرکات تبلیغاتی است. این نوع رفتارها هم بر احتمال نامنویسی ایشان برای انتخابات حوزه ساری و میاندورود را تقویت می کند.

حضور یا عدم حضور نامبرده در انتخابات پیش رو بعنوان نامزد برای رسانه ما چندان اهمیتی ندارد. و اینکه چقدر عملکردش مثبت یا منفی بوده هم در این مقاله نمی گنجد. آنچه مهم است استعفا یا عدم استعفای ایشان شش ماه قبل از آغاز نامنویسی از شهرستان است که زمان زیادی به موعدش نمانده است. باید عرض شود اگر قرار بر رفتن است چقدر خوب است زودتر اقدام شود تا بیش از این مردم و رسانه های شهرستان تحقیر نشوند!