نخستین اعترافات قاتل «آیت‌الله سلیمانی» پس از دستگیری/ مقتول را نمی شناختم

ضارب آیت‌الله سلیمانی، نماینده‌ سابق ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان و عضو مجلس خبرگان رهبری، که روز گذشته وی را به قتل رساند در بازجویی‌های اولیه علت این اقدامش را بیان کرد.

آیت الله سلیمانی روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه در یکی از بانک‌های شهرستان بابلسر مورد حمله مسلحانه یک فرد قرار گرفت و جان باخت و ضارب بلافاصله دستگیر شد و تحت بازجویی نیروهای امنیتی قرار گرفت.

به گزارش  روابط عمومی فرمانداری بابلسر، از ظهر دیروز خبر قتل آیت‌الله عباسعلی سلیمانی،در شهرستان بابلسر به سرعت فضای مجازی و رسانه‌های خبری را پرکرده است.
برخی می‌گفتند که عضو مجلس خبرگان رهبری توسط فرد ناشناسی به رگبار بسته شده است و برخی از رسانه‌ها هم تلاش می‌کردند این حادثه را با ماجرای حجاب پیوند بزنند و اینطور به مخاطبانشان القا کنند که نماینده مجلس خبرگان هنگام تذکر به حفظ حجاب هدف حمله فردی ناشناس قرار گرفته و به قتل رسیده است.

نگهبان بانک که مردی حدود ۵۰ ساله است، از چند سال قبل و پس از بازنشسته شدن پیش از موعد در یکی از ارگان‌های نظامی، به استخدام شرکت انتظام درآمده بود؛ همان شرکتی که وظیفه تامین نگهبان برای بانک ملی بابلسر را به‌عهده داشته است.

روز حادثه

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری روز گذشته، چهارشنبه،  برای انجام کارهای بانکی‌اش وارد بانک شدو روی صندلی‌ای که مقابل میز معاون بانک بود به انتظار وی می‌نشیند و نگهبان میانسال در حالی که عصبانی است و اسلحه در دست دارد، شروع به قدم زدن در داخل بانک می‌کند.

نگهبان بانک در تحقیقات توضیح داده است: من مقتول را نمی‌شناختم. اما قبلا شنیده بودم که معاون بانک برادر دارد. و وقتی که مقتول وارد بانک شد، تصور کردم که وی همان برادر معاون بانک است. از طرفی آنقدر عصبانی بودم که کنترلم را از دست دادم و به تصور خودم تصمیم گرفتم با قتل برادر معاون بانک از او انتقام بگیرم.

وی ادامه داد: از پشت سر به او که روی صندلی نشسته بود نزدیک شدم و لوله سلاحم را به سمت وی گرفتم و شلیک کردم. پس از آن نیز همان‌جا خشکم زد تا اینکه بقیه کارمندان بانک به سمتم آمدند و خودم را تسلیم کردم و آنجا بود که متوجه شدم مقتول را با برادر معاون بانک اشتباه گرفته و اقدام به شلیک کرده‌ و در حقیقت فرد دیگری را به جای برادر معاون بانک به قتل رسانده‌ام.

وی می افزاید: بنده شرایط اقتصادی بدی دارم و با معاون بانک هم چندی بود که برسر موضوعاتی اختلاف داشتم.

عباسعلی سلیمانی اسبوکلائی (زاده ۱۳۲۶ در اسبوکلا سوادکوه) از ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ تا ۹ فروردین ۱۴۰۱ امام جمعه کاشان بود.