ونگ *// با حضور استاندار، نماینده مجلس، مدیرعامل آب منطقه ای، فرماندار و دیگر مدیران استانی و شهرستانی کلنگ احداث تصفیه خانه با هدف تقویت آب شرب شهر نکا و بهشهر درمسیر نکا رود به زمین کوبیده شد.

به گفته مهندس داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران این تصفیه خانه با ظرفیت ۲۰۰ لیتر بر ثانیه در محدوده شاهبند زرندین احداث می شود و با خط لوله به قطر نیم متر بطول ۳۱۰۰ متر به مخزن آب موجود در آبلو انتقال می یابد تا مشکل اضطراری تنش آبی شهرهای بهشهر و نکا را برطرف کند. در حال حاضرآب این دو شهرستان بوسیله ۱۸ حلقه چاه با دبی ۲۵۰ لیتر بر ثانیه تامین می شود که با اضافه شدن ۲۰۰ لیتر بر ثانیه تصفیه خانه شاهبند از آب رودخانه به ۴۵۰ لیتر بر ثانیه افزایش می یابد.این طرح با ۳۰۷ میلیارد تومان اعتبار اولیه قرار است در مدت ۱۸ ماه به بهره برداری برسد.

وی از اقدامات انجام شده در خصوص این طرح را چنین برشمرد: -اجرای خط انتقال با لوله فولادی به میزان ۹ کیلومتر- خرید دو قطعه زمین جهت احداث مخازن ۱۰۰۰۰ متر مکعبی در نکا و ۲۵۰۰۰ متر مکعبی در بهشهر- مطالعه و طراحی تصفیه خانه ۲۰۰ لیتر بر ثانیه، خرید لوله انتقال به طول ۳٫۱ کیلومتر

مدیرعامل آب منطقه ای همچنین  به چشم انداز تامین آب سایر شهرهای استان اشاره کرد و در معتقد است برای تامین کامل آب شرب شرق مازندران درافق ۱۴۲۵ تصفیه خانه دیگر با دبی آبی ۱۵۰۰ لیتر بر ثانیه از سد گلورد با اعتبارات سنگین تر احداث می شود.

عبدالرضا بابایی فرماندار نکا در مراسم کلنگ زنی تصفیه خانه شاهبند ضمن تشکر از تلاشهای مسئولان و استاندار در رفع نیاز مردم نکا در حوزه های مختلف به تزریق اعتبارات بالا به پروژه های شهرستان طی یکسال اخیر اشاره کرد و از اجرایی شدن اکثر مصوبات سفر اول فروردین استاندار به بخش هزارجریب خبر داد.

غلامرضا شریعتی نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ضمن تمجید از دولت رئیسی در خدمات رسانی به مردم افزود طی دو سال اخیر حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات به پروژه های حوزه انتخابیه خودم تزریق شد و همه پروژه های نیمه تمام فعال شدند.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در این آیین کلنگ زنی با اشاره به جمعیت مازندران گفت در گذشته شاید در طول سال یک یا دو زمان جمعیت استان چند برابر می شد امروز حمعیت شناور و مسافرین در هر هفته تکرار می شود و جمعیت استان را باید چندین برابر در نظر گرفت. وی ضمن قدردانی از تلاشهای انجام شده در حوزه آب استان از مهندس یخکشی مدیر عامل سابق آب منطقه ای استان یاد کرد و گفت: «ایشان اکنون بازنشسته شدند شاید فرصت قدردانی از زحماتش پیش نیامد و این پروژه و سایر پروژه ها حاصل زحمات ایشان است»

استاندار مازندران از لزوم تشکیل قر ارگاه آبی در استان و برنامه ریزی بلند مدت ۱۰۰ ساله برای پیش بینی وضعیت آبی سخن به میان آورد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تمجید از فرماندار نکا پرداخت وافزود: در ابتدا چند نفر از نکا با من تماس داشتند که بهتر بود فرد با تجربه تری به نکا معرفی می شد یک ماه بعد همان افراد مجددا تماس گرفتند و خیلی تش کر کردند از این انتخاب و معتقد بودند آقای بابایی تجربه یک فرد پیشکسوت را دارد و ضمن اینکه بسیار پرتلاش هستند. وی نیز درخصوص دیگر ویژگی  فرماندار نکا به برخورداری از علم روز، روابط عمومی ،درایت و دوراندیشی ارتباط خوب با مدیران استان و مدیران ملی اشاره کرد.

* اکبرمقدسی


نه