جلسه ماهانه اعضای بسیج رسانه شهرستان بهشهر با حضور مهندس حق شناس رئیس سازمان بسیج رسانه استان مازندران و سرهنگ پورقربان فرمانده سپاه شهرستان بهشهر برگزارشد

رئیس بسیج رسانه مازندران از تشکیل قرارگاه رسانه ای در بهشهر خبر داد و گفت : اصحاب رسانه باید با اتحاد و وحدت کلمه برای پرواز نظام تلاش کنند و هدف از تشکیل قرارگاه رسانه ای دستیابی به این مهم است .

عبدالمهدی حق شناس امشب در نشست صمیمی با اعضای بسیج رسانه بهشهر با تاکید براینکه اهمیت رسانه را نمی توان کتمان کرد گفت: رسانه باید مردم را به سمت انقلابی بودن و اخلاق محوری سوق دهد و اگر در این مهم موفق عمل نکند قطعا کارایی ندارد .

حق شناس باتاکید براینکه آموزش سواد رسانه ای مهمترین هدف سازمان است گفت: بسیج رسانه محوریت کلی در اصحاب رسانه دارد و در این حرفه ما جناح چپ و راستی نداریم.

وی از تشکیل قرارگاه رسانه ای در بهشهر خبر داد و گفت : اصحاب رسانه باید بااتحاد و وحدت کلمه برای پرواز نظام تلاش کنند و هدف از تشکیل قرارگاه رسانه ای دستیابی به این مهم است .

سرهنگ پورقربان فرمانده سپاه شهرستان بهشهر هم در این جلسه بابیان اینکه رسانه باید تحلیل های سازمانی و گفتمانی داشته باشد تصریح کرد : نقش رسانه به تببین گفتمان سازی سیاست های رسانه ای و نقش های آن در حوزه هایی چون انتخابات و.. است .

وی بااشاره به اینکه موضوعات مختلف براساس نیاز و سازمان قرار داده نمیشود گفت: یکی از مشکلاتی با آن مواجه هستیم این است که موضوعات مختلف براساس نیاز و سازمان قرار داده نمیشود.

پور قربان باتاکید براینکه نیاز سنجی مشروط به اقتضای زمانی و مکانی است بیان کرد : مهمترین کار برای اهل قلم و فعالین رسانه نیاز سنجی ساختاری و سازمانی برای جامعه است .

وی بااشاره به بحث مخاطب شناسی افزود : دامن زدن به موضوعات درخور بسیج نیست و اصحاب رسانه باید بدانند که نقش و راهبردها باید برای سیاست کلان باشد نه طیف و گروه خاص

این مسوول بابیان اینکه در بحث مخاطب شناسی دامنه کار گسترده است تصریح کرد: ایجاد نقش در بکارگماری در حوزه کاربری رسانه بدین معناست که باید مشکل جانشین پروری و رشد را مرتفع سازیم .

عباس داوودی مدیر بسیج رسانه شهرستان بهشهر هم در این جلسه اظهار کرد : دفتر بسیج رسانه بهشهر از سال ١٣٩۵ فعالیت خود را فارغ از هرگونه نگاه سیاسی و باهدف جذب حداکثری اعضا آغاز کرد .

وی از جذب ٩۵ درصدی اصحاب رسانه در این دفتر خبر داد و گفت : از آغاز فعالیت تاکنون قریب به ٩۵ درصد از اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی بهشهر جهت انجام امورات رسانه ای گرد هم آمدند .

مسوول بسیج رسانه بهشهر بیان کرد : برپایی قرارگاه ١۴ خرداد جهت اعزام خبرنگار به مرقد امام، برگزاری دوره خبرنگاری مقدماتی، برگزاری دوره عکاسی مقدماتی و همچنین برگزاری نشست های ماهانه باحضور مسوولین شهرستانی با نگاه مطالبه گری ، تشکیل قرارگاه رسانه ای راهیان نور و تشکیل صندوق قرض الحسنه تنها بخشی از فعالیت های دفتر بسیج رسانه بهشهر به شمار می آید .

داوودی افزود: دیدار از پیشکسوتان رسانه ، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و مدافعان حرم ، برگزاری مراسم رحلت امام بدون کمک از ارگان خاص بخش دیگری از فعالیت دفتر بسیج رسانه است .

وی در پایان بیان کرد : نشستهای ماهانه اعضای بسیج رسانه در دو بخش پرسش و پاسخ و ارائه گزارش عملکرد برگزار می شود